Thursday, September 3, 2009

Semafoare in Podu Ros2

Am postat (si) aici citeva mai vechi consideratii privind semaforizarea din Podu Ros. Pina in prezent consider ca semafoarele instalate isi fac treaba, insa cred ca problemele vor apare de la 15 sept./1 oct., cind va incepe scoala. Deci:
1. Dupa cum a spus un cititor al Ziarului de Iasi aici (primul de jos), una din probleme este pe Sf. Lazar. Cei ce doresc sa vina in Podu Ros dinspre aceasta strada au mari dificultati. Dupa cum am mai spus si in alta parte, solutia aici este introducerea sensului unic pe strazile Sf. Lazar (spre centru) si Palat (dinspre centru), odata cu finalizarea (speram cit mai rapida) a pasajului de la Hala. In momentul de fata se vede cu ochiul liber ca traficul de pe Sf. Lazar spre Podu Ros mai mult incurca intersectia.
2. Cum grosul traficului vine dupa-amiaza dinspre Palat consider ca nu ar fi rea ideea ca dupa ora 14 semafoarele de pe acea parte sa ofere mai multe secunde masinilor de aici decit celor ce vin dinspre Nicolina/Socola. Nu stiu insa daca pot fi programate sa faca acest lucru, adica un nr. de secunde intre anumite ore si alt numar intre alte ore. Prin alte parti se poate.
3. Oare semaforul pentru cei ce vin dinspre str. Palat nu poate fi sincronizat cu cel pentru pietoni de pe sos. Nicolina? La orele de varf se formeaza cozi la acest din urma semafor (cind e rosu), iar masinile din rind blocheaza accesul celor dinspre Sos. Nationala.
4. O alta problema am observat-o in cazul celor care vin dinspre Tudor Vladimirescu si vor sa intre spre Podu Ros. Ei sunt obligati (nu imi e clar de ce, cred ca din obisnuinta) sa vireze spre stinga pe partea din mijloc a podului si nu pe benzile principale de pe margine. Virind pe mijloc ei trebuie sa dea prioritate pietonilor, intarzie citeva secunde bune, intra pe pod si pina sa revina pe benzile principale, se da verde celor ce vin dinspre Palat si nu mai pot intra in intersectie sau incurca traficul. Prin urmare, cred ca ar trebui desfiintata acea banda de pe mijlocul podului si orientata circulatia vechiculelor ce vor sa vireze stinga spre Nationala/Nicolina/Socola direct pe cele 3 benzi principale.
5. Daca tot s-a pus un semafor pentru pietoni si pe Str. Tutora, alaturi de cel mai vechi de pe Nicolina, oare de ce nu se pune un altul si pe Socola? Stim cu totii ce fel trec pietonii acolo, in frumos sir indian. Instalarea unui semafor pt. pietoni la 50-100 m de intersectie, cu mutarea statiei de autobuz (nu cu mult), ar fi o varianta buna. Trecerile pentru pietoni de la Sos. Nationala si splai nu sunt atit de aglomerate incit sa necesite semafoare, dar Socola merita asa ceva.
Daca s-ar face aceste modificari, cred ca partea de semaforizare a acestei intersectii poate fi considerata aproape gata. Vom vedea insa ce va fi dupa 1 octombrie.

P.S. Nu dureaza mult sa iti dai seama de aceste probleme. O observatie de citeva minute pe teren e suficienta.

2 comments:

  1. macar o data pe luna va citesc cele scrise...
    in legatura cu intersectia Podu Ros , pe langa cele subliniate in articol o solutie ar fi si directionarea pietonilor, ptr a traversa, pe sub pod.
    Amenajarea de treceri pe sub pod a pietonilor ar fluidiza traficul si ar da o alta estetica zonei.
    Solutia de limitare a numarului de treceri ptr pietoni poate fi aplica in mai multe zone cu trafic intens si prea fragmentat.
    solutii ar fi: pasarale sau pasaje. ce tine de estetica: e bine sa lasam arhitectii iasului (cei tineri) + sa ne inspiram din solutiile din urbele vestice.

    tinem legatura.

    ReplyDelete
  2. Da, aveti dreptate. Cit despre amenajarea malului Bahluiului, este necesara o discutie separata, cit de curind.

    ReplyDelete