Tuesday, July 6, 2010
Parcarile... la licitatie
" Toate parcările din Iaşi vor deveni din acest an cu plată. Această decizie, luată ieri în plenul Consiliului Local Municipal, va intra în vigoare în cursul acestei veri şi va presupune scoaterea la licitaţie a tuturor locurilor de parcare.
Proiectul de hotărâre adoptat de aleşii locali prevede ca toate parcările din Iaşi să devină parcări cu plată. Practic prin acest proiect se completează articolul 8 din HCL 144/2007, în sensul că „se înţelege ca fiind parcări cu plată toate parcările amenajate de pe raza municipiului Iaşi, excepţie făcând cele de reşedinţă”. „Urmează să vedem dacă aceste parcări vor fi prevăzute cu parcomate sau cu bariere”, a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei. "
Nu e prea clar ce inseamna acel "exceptind parcarile de resedinta". In caz ca si acestea intra la plata as dori sa vad ce vor face cei cca. 50000 de posesori de masini ce nu vor putea obtine loc de parcare, de vreme ce mai mult de 30000 de locuri nu sunt. Si as vrea sa vad reactia celor ce vor licita pentru locuri de parcare pline de apa si noroi. Sau as dori sa vad ce face vecinul meu pensionar, ce nu isi va permite sa liciteze pentru un loc, din lipsa de bani. Pot spune de pe acum ca, printre altele, consecintele vor merge pina la "lupte" intre vecini, masini zgariate, scandaluri, numele edililor actuali urmind sa fie pomenit in multe rinduri alaturi de cuvinte nu tocmai usor de reprodus.
Am mai spus si in alte rinduri, nu sunt de acord cu sistemul parcarilor licitate, pentru ca mi se pare discriminatoriu. Trec peste faptul ca nu am auzit de asa ceva prin orasele din vest, mai civilizate. Exista si acolo taxe, insa nu te pune nimeni sa te razboiesti cu vecinul pentru un loc de parcare. Am propus si solutii, insa nu se doreste preluarea lor. Ratam o noua sansa de a face ordine intr-un domeniu ce are mare nevoie de asa ceva.
Thursday, June 17, 2010
Si solutiile propuse de Primarie...
1. la bariera Comat, cea mai buna varianta ar fi fost largirea trecerii peste calea ferata la 4 benzi (desi the best option ar fi fost... un pasaj subteran).
2. pe Independentei vor fi trasate benzi de stocaj. Toate-bune, insa ce facem iarna, cind aceste benzi nu se vor mai vedea? Solutia... eliminarea posibilitatii virarii la stanga si reamenajarea intersectiei semaforizate din Tg. Cucu pentru a permite viraj la stanga (spre Sararie) pentru cei ce vin dinspre Piata Eminescu, dupa cum am mai scris.
3. Moara 1 mai - e in regula solutia propusa
4. Poitiers - solutie buna, insa temporar. S-ar putea largi strada in zona intersectiei cu Bucium, pentru ca cei ce vireaza spre oras sa aiba la dispozitie doua benzi.
5. Independentei cu Spiridon - semaforizarea trebuie bine gindita o data cu introducerea acestui nou semafor, altfel se da totul peste cap. B-dul Independentei trebuie sa aiba toate semafoarele sincronicate.
6. Podu Ros - Socola, se propune solutia amintita de noi cu alte ocazii. Totusi, dupa cum remarca si autorii articolului, ne intrebam de ce nu se muta trecerea de pietoni mai spre Bucium, caci exista riscul blocarii intersectiei.
Inchei cu parafrazarea unor vechi vorbe din popor: vointa exista, punerea in practica ne omoara!
Monday, June 7, 2010
Trafic cu bucluc
Cititi: aici.
Sunday, May 23, 2010
Bularga
Mi-am permis sa preiau informatiile oferite de un blog al unui iesean, unul tinar, pentru a va arata cum se prezinta acest cartier. Si nu se prezinta prea bine.
http://sorinafloarei.blogspot.com/2010/05/cartierul-meu-bularga.html
Ma intreb de ce modernizarea ajunge atit de greu in Bularga? De ce trotuarele arata atit de urat? De ce sunt atit de multi caini pe strazi? De ce nu sunt locuri de parcare amenajate? De ce nu sunt spatii verzi? Daca mai pun multe intrebari uit ca vorbesc de Bularga!!!
Monday, May 17, 2010
Garaje si parcari
Treaba buna, totusi, exista ca de obicei un totusi, de ce nu se amenajeaza ceva in locul acestor garaje? In mai toate cartierele, cu exceptia zonei Alexandru, am vazut ca in locul garajelor ramin adevarate locuri virane, pline de noroi (sau praf), fara o minima amenajare. De ce atunci cind se demoleaza ceva nu se curata locul si nu se asfalteaza? Trec anii pina se face ceva. Praful il inghitim cu totii, iar noroiul il purtam pe strazi.
Un exemplu concret avem in apropierea B-dului N. Iorga, vis-a-vis de Piata Nicolina. Am postat si acum un an aceasta foto, o postez si acum. Locul arata la fel!

Saturday, April 24, 2010
Sos. Pacurari - raiul semafoarelor
1. Este adevarat si regretabil ca s-au intamplat accidente pe trecerile de pietoni, insa nu cred ca solutia semaforizarii se impune absolut peste tot. Daca avem soferi indisciplinati, de ce nu punem... camere? La fiecare trecere de pietoni ar trebui instalate camere de supraveghere, ba chiar inca de la intrarea in Iasi ar trebui puse pe margine panouri in care sa se anunte acest lucru, soferul sa stie ca exista supraveghere. Insa daca s-ar pune camere, sa le vedem si la treaba. Sa auzim ca se dau si sanctiuni, ca de astfel de masuri in centru, de pe urma camerelor deja existente acolo, eu unul nu am auzit (ma refer la sanctiuni pe linie de rutiera).
2. Sensuri giratorii. De ce se evita atit de mult aceasta solutie, folosita in toata lumea? Am recomandat aici sa nu se semaforizeze intersectia de la Varianta Rediu, pentru ca nu are rost, dar degeaba. De ce trebuie sa fim comozi? Cel ce vine dinspre Var. Rediu si doreste sa faca stinga nu poate merge 500 m pina la un eventual sens giratoriu Sos. Pacurari/Sos. Rediu si apoi sa revina in oras? Cel ce vine dinspre Canta pe straduta pomenita aici si doreste sa faca stinga nu poate merge de fapt pe... Canta si sa iasa din oras prin pasajul subteran? Nu, se prefera sa se mai puna un semafor.
3. Daca totusi punem semafoare.
3.1. De semafoare cu buton nu s-a auzit? Pe Bdul Tutora s-a pus un semafor pt. pietoni. Nu trece mai nimeni, insa soferii stau si asteapta degeaba. La fel, in Pacurari si in multe alte locuri, de ce nu punem un buton de solicitare trecere?
3.2. Sincronizare! Avem semafoare in linie, de ce nu le sincronizam?
Nu cred ca investitiile in cele de mai sus sunt mari. Cu putin efort bugetar am avea o viata mai usoara, si pietoni si soferi.
Pe Bdul Independentei, probleme similare. Am amintit si aici, din nou fara efect.
Friday, April 16, 2010
O rusine
Cind se va intelege ca fara istorie degeaba incercam sa facem turism? Ce aratam turistilor sau strainilor ce ne viziteaza orasul, care sunt din ce in ce mai putini? Monumente de 20 de ani in schele? Strazi bombardate si cu cladiri in ruina? Fara o infrastructura turistica minimala? Orasul are ce arata, avem monumente, insa nu in felul in care se prezinta acum. Se pierd fonduri valoroase, venituri, ce ar fi putut fi folosite pentru modernizare!
Locuri de parcare
Iata articolul de azi:
In ultimii ani, Primaria nu a amenajat nici un loc de parcare nou in zona centrala. Desi de doi ani se tot avanseaza termene, cifre si alte promisiuni exacte, strategia edililor in privinta parcarilor poate fi rezumata intr-un singur cuvint: inexistenta. Tot ce face Primaria este sa inlocuiasca garajele vechi din cartiere, unde problema nu e deloc acuta, cu dungi pe asfalt.
Pentru locuri efectiv noi de parcare in centru exista doar planuri pe hirtie, care prind deja mucegai. In locurile centrale in care exista parcari neamenajate, Primaria spune ca nu poate investi: acolo sint si proprietari privati. Cu care insa nu prea a stat la masa negocierilor.
Thursday, March 18, 2010
Bani si proiecte
Toate sunt proiecte bune. Remarc dorinta autoritatilor de a demara modernizarea zonelor Ciric si Bahlui, ce pot deveni zone de atractie pentru ieseni (poate chiar si pentru turisti din afara, cazul Ciricului, ca o varianta complementara pentru oras). Alei, banci, promenada, terenuri de sport, toate sunt bine-venite.
Retehnologizarea CET-ului este si ea foarte necesara. Sunt inca abonat la sistemul centralizat si am remarcat ca in aceasta iarna, mai ales in timpul gerului din ianuarie, sistemul nu prea a functionat cum trebuie, in timp ce costurile au fost mari. Daca nu se modernizeaza CET-ul, va exista o mare presiune din partea iesenilor ce au ramas racordati pentru a pleca spre alte variante. Si eu s-ar putea sa ma numar printre ei. Suntem, totusi, in 2010.
Ce ne facem cu celelalte proiecte? Soseaua de centura continua in ritmul si dupa proiectul initial (incomplet, caci nu e centura, ci sosea-varianta). La Aeroport abia, dupa atitia ani, se finalizeaza statutul terenurilor necesare pentru extindere (deja Malev a plecat, pacat), iar despre autostrada nu are sens sa mai vorbim, e de domeniul viitorului (sa nu zic SF-ului, poate totusi o prindem cit suntem in viata).
Guvernul a venit, si-a descarcat sacul de promisiuni si a plecat. Totusi, sa nu fim rai, e un pas inainte. Sedinta a avut loc la Iasi si nu la Bacau sau Suceava. Bani se dau pentru Iasi si acest lucru conteaza. Important este ca si administratia locala sa isi vada de treaba. Sa nu ne trezim ca modernizam Bahluiul (2015?), iar Filarmonica, Teatrul National si Trei Ierarhi vor fi tot in schele.
Nu e exclus!
Monday, March 8, 2010
Un offf
Citez, printre altele, lucruri spuse si de mine pe aici:
"Domnilor, in ce tara ati vazut astfel de "limitatoare" de viteza pe bulevarde si cai principale? Aceste amenajari sint exclusiv destinate zonelor rezidentiale sau strazilor secundare, unde se limiteaza viteza la 20 mile sau 30 km/h, viteza care insa nu se impune pentru soselele principale. Acolo sint montate uneori calote de 2-3 cm inaltime, ca marcaj vibrator si indicatoare de limitare a vitezei la 30/ 40 mile sau 50/ 60 km/h, camere video/radar semnalizate corespunzator si foarte vizible (nu gri sau camuflaj, eventual), si astfel se rezolva limitarea vitezei prin masuri punctuale, care afecteaza doar pe cel in culpa, bugetul incaseaza amenzi, iar cei corecti isi vad de drum fara sa-si distruga masina
si sa circule numai in frinari si acceleratii, sistem care genereaza poluare fonica si chimica intensa! Ati gindit inainte de a aproba, in unanimitate probabil, ideea dumneavoastra? Ati evaluat impactul? Va imaginati sutele sau miile de camioane si autobuze care traverseaza Iasul zilnic frinind si accelerind la fiecare citeva zeci sau sute de metri?
Incercati sa ginditi traficul si pro auto; dictatura pietonala pe care o impuneti se intoarce tocmai impotriva pietonului, care va suporta mult mai mult zgomot si mai mult aer viciat! Doriti sa ajutati la siguranta pietonului? Nu mai strangulati arterele prin nesfirsite refugii pentru pietoni, pustii in general, instalati semafoare cu buton de cerere pentru pietoni, montati camere video care aduc dovezi pentru amenzi, deci bani la buget, si rezolvati in mod european problema! Da, e mai ieftin pe moment sa faceti dimburi, eventual si santuri de o parte si de alta, dar poate e mai corect sa ginditi masuri eficiente."
Monday, March 1, 2010
Gropi, parcari... la altii
Tinerii din Cluj au creat un blog cu dedicatie pentru primarul lor in care incearca sa inventarieze, cu foto doveditoare, gropile din oras. Am intrat putin si am ramas mirat, strazile din Cluj arata destul de bine. Daca acelea sunt gropi, inseamna ca acei tineri nu au venit prin Iasi. Sa le dau un mic exemplu, un studiu de caz, Soseaua Nationala intre Podu de Piatra si Podu Ros, acolo sa vada gropi, una s-a peticit, doua au aparut linga. Sau de la Podu de Piatra spre Gara, sau in zona Pietei Nicolina sau... La Brasov mai deunazi am constatat ca orasul, aflat intr-o zona din cele mai friguroase ale tarii, are strazi excelente, cu foarte putine gropi. Nu si la Iasi. In curind trebuie sa duc masina la revizie si ma ingrozesc de suma pe care o voi plati. Si cica avem un imprumut luat pentru reabilitarea strazilor.
Parcarile la altii
Tot Brasov, daca tot am ocazia sa merg mai des acolo. Parcari s-au facut, si multe, nu ca la noi. In cartiere, tot ce s-a putut amenaja ca spatiu de parcare, pastrindu-se si spatiul verde, s-a amenajat. Unde trotuarul era suficient de lat s-a gasit loc si pentru masini. S-a adoptat masura locurilor date direct cu chirie, nu cu asa-zisa "licitatie" de la noi, insa au avut ce locuri sa dea, oferta fiind generoasa.
Saturday, February 27, 2010
Sensuri giratorii, Pacurari
Sensul giratoriu de la intersectia Saulescu/Uzinei este in regula, caci, intr-adevar, multi din cei care nu cunosc zona au dificultati in intelegerea sensurilor semnelor. La fel de bun, chiar mai util, este giratoriul de la iesirea din Pacurari, pe care nu inteleg de ce il fac atit de tirziu. Acolo intorc autobuzele, se poate intra spre Rediu sau se realizeaza legatura cu Str. Canta. Mai greu de inteles este semaforul pe care autoritatile doresc sa il puna la intersectia Sos. Pacurari/Str. Varianta Sos. Rediu. Aceasta intersectie este la doar 500 m de sensul giratoriu amintit mai sus, astfel incit nu vad de ce cei ce doresc sa vina spre oras dinspre strada secundara amintita nu pot merge pina la giratoriu? Edilii preconizeaza ca cei ce ies de la Kaufland sa faca acest drum (reiese din articol); cei ce vin dinspre varianta (50 m mai incolo) nu pot face acelasi lucru???
View Larger Map
Friday, February 26, 2010
Bdul Independentei2
Am oferit aici solutii, degeaba.
View Larger Map
Sunday, February 21, 2010
Gara Nicolina
Insa iar cred ca scriu... degeaba.

Thursday, February 11, 2010
Semafor?
"Sefii Primariei au anuntat mai multe masuri care vizeaza circulatia auto din municipiu. La ultima sedinta a comisiei de circulatie s-a discutat despre locurile din statiile de taxi, sensuri unice, semaforizari, montari de popici pe trotuare... Am discutat si doua posibilitati de semaforizare. Luam in calcul pentru montarea de semafoare intersectia strazilor Muzicescu, Arcu si Gindu. Este foarte periculos in special virajul la stinga. Semafoare intentionam sa montam si la intersectia bulevardului Metalurgiei cu bulevardul Chimiei, la podul din Metalurgie", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei... Si pe strada Gradinari va fi sens unic, spre bulevardul Metalurgiei. Va fi afectata portiunea cuprinsa intre sala de sport si bulevard. "
Introducerea sensului unic pe str. Gradinari este o masura buna, cei ce doresc sa intre in cartier avind ca alternativa celalalt sens unic, de pe splaiul Bahlui. Astfel se vor crea noi locuri de parcare (oricum folosite de locuitori, dar cu riscul ingustarii strazii, pe vremea cind avea 2 sensuri), iar circulatia pe aceasta strada de interior va fi usurata. Nu acelasi lucru il pot spune privitor la semaforizarea de la Tarom (Musicescu/Arcu). Ideea a mai aparut si in alti ani si consider ca argumentele ce se aduc impotriva sunt mai importante:
- traficul in zona nu este atit de aglomerat incita sa impuna semaforizarea. Cu exceptia orelor de varf (8, 14, 16), virajul la stanga (spre Piata Unirii) nu pune atit de mari probleme, pe cit se sugereaza. In afara orelor de varf, seara, dupa 19, sau in weekend, acest semafor ar functiona practic degeaba, mai rau ar incurca lucrurile.
- accesul in intersectie al tramvaielor ce vin dinspre Gara va fi ingreunat, in special iarna, deoarece panta de pe Arcu este destul de dificila.
Prin urmare nu cred ca trebuie sa introducem semafoare chiar oriunde si oricum.
Thursday, February 4, 2010
Tatarasi reloaded
Wednesday, January 27, 2010
Parcarea la Geneva
La Geneva, situatia nu este foarte diferita, existind trei zone distincte in oras, una unde parcarea este cu desavarsire interzisa (centru), o a doua unde se parcheaza contra-cost pentru o perioada scurta de timp, si o a treia, zona rezidentiala, unde exista un fel de abonamente (macaron), care se platesc, suma diferind in functie de proprietar (persoana fizica sau juridica) [cca. 170 dolari pentru particulari; e mult, insa trebuie sa tinem cont ca e... Geneva]. La postarea precedenta privind parcarile, cineva mi-a atras atentia ca exista orase in lume unde pentru zona rezidentiala nu se plateste nimic (doar se obtine abonamentul, pentru a dovedi ca locuiesti in zona respectiva). De acord, nu am nimic impotriva, insa sustineam impunerea unei taxe modice lunare in ideea de a aduce venituri pentru crearea unor noi locuri de parcare. Oricum, chiar si fara aceasta taxa, o gestionare mai buna a parcarilor din oras ar fi in beneficiul nostru.
Thursday, January 21, 2010
Nici o sansa
Parking

Este vorba despre o parcare proiectată de firma germană WÖHR, care va fi construită în Madrid. Aceasta are 5 nivele, o suprafaţă de mai mult de 700 de metri pătraţi şi 155 de locuri de parcare.
Ce vedem mai sus este o parcare nemteasca. Insa noi nu am vrea asa ceva, ci ne-am multumi cu una precum cea de mai jos:

Tuesday, January 5, 2010
Se poate
Vor ca şoferii să ajungă la destinaţie în cel mai scurt timp. Tocmai de aceea, edilii locali au introdus, pe un bulevard aglomerat din Timişoara, un sistem care este menit să-i ajute pe conducătorii auto să tranziteze oraşul cât mai rapid. Pentru că acest sistem funcţionează deja cu succes pe bulevardul Liviu Rebreanu, din acest an, intersecţiile de pe alte 5 artere din Timişoara, vor avea semafoare care îşi vor transmite semnale pentru realizarea "undei verzi".
Continuarea aici.