Thursday, October 8, 2009

Bdul Independentei

Tocmai doream sa scriu un text privitor la situatia de pe B-dul Independentei. Au facut-o altii inaintea mea.
Solutia e simpla: 1. interzicerea virajului la stinga si 2. asigurarea faptului ca nu mai opreste nimeni pe banda de linga trotuar. In orice oras mai mare din lumea, virajul la stinga pe strazile principale este strict reglementat. Ori prin semaforizare, ori prin crearea unei benzi speciale de pre-selectie, ori prin interzicerea totala. In cazul nostru, a fost aleasa prima varianta, desi este vorba de accesul spre strazi ce nu au un trafic prea mare. Cred ca varianta a treia este de preferat. Cine doreste sa ajunga in zona Sararie folosind strazile respective ar trebui obligat sa mearga inainte, pina in Tg Cucu (in cazul in care nu vireaza spre Univ. de Medicina, folosind strazile din spate). In intersectia semaforizata de aici ar trebui sa se creeze posibilitatea virarii la stinga, prin asigurarea unui timp special la semafor.
In aceasta intersectie se pot incerca urmatorii timpi:
1. Verde pentru directia Independentei-Sararie si Tatarasi (15 sec.)
2. Verde pentru directia Independentei-Tatarasi (continuare pentru 1.), simultan cu Tatarasi-Independentei (25 sec.)
3. Verde pentru directia Sararie-Tatarasi/Tg. Cucu (25 sec.)
4. Verde pentru directia Tg. Cucu-Independentei/Sararie (35 sec.)
Acestia ar fi timpii initiali, ce pot fi ajustati dupa o verificarea a valorilor de trafic (pe care doar le ghicesc). In fine, acest lucru conteaza mai putin, importanta e crearea unui timp si pentru acces Sararie (putine secunde sunt suficiente) si scoaterea acelor semafoare inutile de pe bulevard.
Astfel cei ce vin dinspre centru si doresc sa ajunga in zona Sararie sau pe strazile din spatele Independentei ar avea o varianta de luat in calcul iar traficul pe bulevardul mare ar fi fluent.

La singura trecere pentru pietoni ce ar trebui pastrata in sectorul dintre Bucegi si V. Alecsandri ar trebui pus semafor cu buton. La apasare, sa se poate face verde pentru pietoni cca. 25 sec., urmind ca in urmatoarele 75 sec. sa nu se mai poata face din nou verde pt pietoni.

Instalarea unor camere video in intersectiile semaforizate de la capetele bulevardului si pe bulevard este absolut necesara. Nu o data am vazut treceri pe rosu (si nu ma refer la fortarea semaforului). De asemenea, asa s-ar putea combate cursele de viteza noaptea, respectiv opririle nejustificate de pe banda de pe margine.

In fine, banda de pe margine as lasa-o numai pentru accesul autobuzelor (si virare dreapta, cu reglementare prin marcaj).

No comments:

Post a Comment