Friday, December 11, 2009
Pol de crestere?
1. Pentru regiune, aeroportul reprezinta in mod cert o prioritate. De ce se tergiverseaza de atita vreme modernizarea acestuia?
2. Zona metropolitana s-a nascut moarta. Orice oras cu peste 300 mii de locuitori din lume are o zona metropolitana adevarata, nu o struto-camila precum la noi. Ce e drept nici legea nu incurajeaza aceste structuri, caci comunele sub-urbane ar trebui sa primeasca prin lege un statut special. Dar deja intram in chestiuni de reorganizare administrativa si nu ajungem nicaieri. O lege in acest sens este absolut necesara, insa structurile de putere locale (a se citi "baronii locali") se opun, caci risca sa isi piarda felia de tort. Insa, referitor la zona metropolitana cred ca s-ar putea gasi proiecte. Reabilitarea infrastructurii centrale, cu modernizarea strazilor de legatura oras-comune sub-urbane (ma refer la extinderea strazilor la 4 benzi spre Holboca, Lunca Cetatuii, Tomesti), dar si modernizarea strazilor din interior din aceste comune, modernizarea liniei de tramvai spre Dancu, bani pentru baze de agrement (Ciorbesti...), reabilitarea unor monumente istorice (manastirile Barnova, Dobrovat).
Daca stam si ne gindim putin gasim multe alte posibile proiecte. Insa trebuie si colaborarea autoritatilor locale, indiferent din ce partid fac parte. Cind vor lasa interesele personale deoparte, se va face ceva.
Saturday, November 21, 2009
Specialistii?
Solutii universitare pentru infernul rutier din Iasi, de Marius Parciu, Flacara Iasiului
Traficul rutier in municipiul Iasi devine tot mai sufocant de la an la an. In prezent sunt 270 de automobile la mia de locuitori. In cativa ani vom ajunge la 600-700 de masini la mia de locuitori. Prof.univ.dr.ing. Radu Gaiginschi, seful Catedrei de Motoare si Autovehicule Rutiere a Facultatii de Mecanica din cadrul Universitatii Tehnice "Gh. Asachi", si prof.univ.dr.ing. Eugen Golgotiu, din cadrul aceleiasi catedre, vin cu solutii extrem de simple, dar si ieftine pentru decongestionarea traficului rutier in municipiul Iasi. Ar mai trebui cineva care sa le si puna in aplicare...
.......................................................
Una dintre solutiile pentru un trafic decent ar fi amenajarea de parcari.
"Am lucrat recent la realizarea Planului Urbanistic Zonal pentru 2 parcari de aproximativ 250 de locuri in zona Alexandru cel Bun. Toate marile centre comerciale au locuri mari de parcare. Este o tehnica de marketing: chiar daca mergi mai mult, stii sigur ca ai loc de parcare. Fluidizarea traficului se poate realiza prin regularizarea circulatiei si prin amenajarea de parcari. Ar trebui o lege care sa nu permita constructia de noi cladiri fara asigurarea locurilor de parcare. In plus, daca exista aceste legi, ele nu se aplica. Inca o solutie pentru a fluidiza traficul din zona centrala a orasului ar fi infiintarea de parcari cu plata. Ar fi o masura pentru ca lumea si-ar duce cioveile acasa", crede Radu Gaiginschi.
Monday, November 9, 2009
Da si nu
In ce priveste instalarea de semafoare pe Splai Bahlui cu Bdul Cantemir si Ghibanescu, nu cred ca este cea mai buna idee. Motivul ar fi ca cele doua intersectii nu pun probleme deosebite, poate doar la orele de virf. Cei ce vin dinspre Sf. Andrei pe Ghibanescu, printre care ma numar des si eu, pot intra pe Splai, mai ales cind este rosu la Podu Ros sau cind trec pietonii. La fel, pentru cei ce vin dinspre Cantemir, pentru a intra pe Splai. Nici semaforul Cantemir/Nationala nu cred ca se justifica, decit la orele 8, 12, 16. In rest, nu sunt probleme (la ora 11, e pustiu). As propune o functionare intermitenta, doar la orele de virf, pentru aceste semafoare. Nici simbata si duminica nu se justifica functionarea acestor semafoare.
In schimb, ar trebui pus un semafor pentru pietoni pe Splai Bahlui, in Podu Ros, in zona parculetului de linga Bis. Lipoveneasca. Acolo, soferii vin dinspre intersectie cu viteza cind au verde si cred ca au prioritate, unii nestiind ca nu exista un semafor si pentru pietoni. Acolo trebuie un semafor.
Monday, November 2, 2009
Stiri si mai noi: studii
P.S. Nu cred ca avem 120 de intersectii semaforizate sau cu trafic semnificativ in oras. Poate vreo 40.
Wednesday, October 28, 2009
Stiri si stiri
Sa vedem.
La Cluj, la stadiul de proiect, insa cu fonduri: centura de nord-est si centura de est. La Iasi, nici o stire legata de centura. Cica s-ar lucra, insa nu stie nimeni.
Tot la Cluj, problemele intalnite de biciclisti. Macar au piste. La Iasi, pista din Podu Ros este doar de decor, nu am vazut pe nimeni sa o foloseasca. Nu mai spun ca ar trebui marcata o pista din capat Copou (Agronomie) - Universitate - Fundatie - Tarom - Bdul Stefan cel Mare - str. Palat - Bdul Socola pina in zona liceelor industriale din Bularga, cu o varianta Fundatie - Independentei - str. Elena Doamna - Bucsinescu - Tudor Vladimirescu. Trotuare ar fi.
Sa nu uitam, la Iasi nici PUG nu mai avem. Macar vom avea pasarela. Autostrada spre vest? Mai avem de asteptat, mult si bine.
Sunday, October 18, 2009
Amenajarea malurilor Bahluiului
Sunday, October 11, 2009
Zilele Iasilor
Natura a dat o mana de ajutor la haosul de pe strazi.
Acest text imi confirma ca o parte dintre locuitorii acestui oras nu prea agreeaza ceea ce se intampla zilele acestea prin oras. Pe vremuri Zilele Iasilor (sau Iasiului, dupa unii) se suprapuneau, in mod firesc, cu sarbatoarea Cuvioasei Parascheva si tineau fix o zi, 14 octombrie. Dupa aceea, incet dar sigur, aceste zile au inceput sa fie tot mai multe, doua, trei, o saptamina, acum 10 zile, in curind cred ca vom sarbatori intreaga luna octombrie. Nu am nimic impotriva sa sarbatorim. Insa atunci cind ai un oras sufocat de trafic, a adauga citeva mii de masini din afara si citeva zeci de mii de oameni, a inchide strazi si a sufoca trotuare mi se pare mai mult decit ciudat. Stiu ca e criza si ca Primaria are nevoie de bani. Stiu ca sunt alegeri si putina deschidere spre bobor nu strica. Insa deja noi, cei ce locuim pe aici, ne-am cam saturat. A instala tiribombele an de an pe Splai Bahlui intre Podu Ros si Podu Cantemir nu mi se pare o idee buna. Intersectia de la Podu Ros a devenit un cosmar (de parca nu era deja) pentru soferi. Soseaua Nationala e sufocata. Ma uitam cu mila la spatiul verde din parculetul de vis-a-vis de Biserica Lipoveneasca. Este calcat in picioare, trandafirii masacrati, iarba s-a dus demult, miroase a urina sau fum, cabluri peste tot. Nu mai spun de zgomotul infernal pe care locatarii din zona trebuie sa il suporte de pe la 11 pina la miezul noptii. Oamenii nu se mai pot da in tiribombe cu muzica la un nivel suportabil?
Ca sa mergi pe jos pina la Palat trebuie sa folosesti alta strada decit ... Strada Palat. Tarabele cu kitch-uri au blocat de mult circulatia. In concluzie, de ce numim noi, iesenii, aceste zile Zilele Iasilor? Or fi sarbatoare pentru altii, nu si pentru ieseni.
Daca tot suntem pe un blog ce doreste sa ofere si solutii, iata-le pe ale mele:
1. Organizarea doar de targuri pe "specialitati", tirgul vinului, berii, olarilor, mestesugurilor, blanurilor etc., in spatii amenajate, la Hala si in zona C. Negri-Tg. Cucului.
2. Legat de 1. in perspectiva, amenajarea unor noi spatii pentru astfel de tirguri
3. Eliminarea tarabelor. In afara celor ce vin cu produse artizanale, majoritatea tarabelor au tot felul de nimicuri.
4. Spatiul pentru distractie trebuie mutat. Provizoriu, merge mutat tot pe Splai Bahlui, insa linga Iulius Mall. Acolo exista si parcare iar cladirile de locuit sunt mai putine. Nici circulatia nu ar fi la fel de aglomerata precum este acum in Podu Ros.
5. Ideea organizarii de concerte este buna, merge pastrata.
6. Totul trebuie concentrat in 3 (trei) zile, maxim 4, inainte si dupa Sf. Parascheva. De altfel, ideea centrala a acestor zile trebuie sa fie tocmai Sfanta. Ea ne da prilejul de a sarbatori si cred ca mai putin zgomot ar fi mai in spiritul evenimentului.
Thursday, October 8, 2009
Bdul Independentei
Solutia e simpla: 1. interzicerea virajului la stinga si 2. asigurarea faptului ca nu mai opreste nimeni pe banda de linga trotuar. In orice oras mai mare din lumea, virajul la stinga pe strazile principale este strict reglementat. Ori prin semaforizare, ori prin crearea unei benzi speciale de pre-selectie, ori prin interzicerea totala. In cazul nostru, a fost aleasa prima varianta, desi este vorba de accesul spre strazi ce nu au un trafic prea mare. Cred ca varianta a treia este de preferat. Cine doreste sa ajunga in zona Sararie folosind strazile respective ar trebui obligat sa mearga inainte, pina in Tg Cucu (in cazul in care nu vireaza spre Univ. de Medicina, folosind strazile din spate). In intersectia semaforizata de aici ar trebui sa se creeze posibilitatea virarii la stinga, prin asigurarea unui timp special la semafor.
In aceasta intersectie se pot incerca urmatorii timpi:
1. Verde pentru directia Independentei-Sararie si Tatarasi (15 sec.)
2. Verde pentru directia Independentei-Tatarasi (continuare pentru 1.), simultan cu Tatarasi-Independentei (25 sec.)
3. Verde pentru directia Sararie-Tatarasi/Tg. Cucu (25 sec.)
4. Verde pentru directia Tg. Cucu-Independentei/Sararie (35 sec.)
Acestia ar fi timpii initiali, ce pot fi ajustati dupa o verificarea a valorilor de trafic (pe care doar le ghicesc). In fine, acest lucru conteaza mai putin, importanta e crearea unui timp si pentru acces Sararie (putine secunde sunt suficiente) si scoaterea acelor semafoare inutile de pe bulevard.
Astfel cei ce vin dinspre centru si doresc sa ajunga in zona Sararie sau pe strazile din spatele Independentei ar avea o varianta de luat in calcul iar traficul pe bulevardul mare ar fi fluent.
La singura trecere pentru pietoni ce ar trebui pastrata in sectorul dintre Bucegi si V. Alecsandri ar trebui pus semafor cu buton. La apasare, sa se poate face verde pentru pietoni cca. 25 sec., urmind ca in urmatoarele 75 sec. sa nu se mai poata face din nou verde pt pietoni.
Instalarea unor camere video in intersectiile semaforizate de la capetele bulevardului si pe bulevard este absolut necesara. Nu o data am vazut treceri pe rosu (si nu ma refer la fortarea semaforului). De asemenea, asa s-ar putea combate cursele de viteza noaptea, respectiv opririle nejustificate de pe banda de pe margine.
In fine, banda de pe margine as lasa-o numai pentru accesul autobuzelor (si virare dreapta, cu reglementare prin marcaj).
Tuesday, October 6, 2009
Nesfarsite santiere
P.S. Intrebare de baraj: oare cit va tine peticeala alaturata? Trece iarna?

Saturday, October 3, 2009
Suparare pe sensurile unice
Sa recapitulam. Sensurile unice au rolul lor, asigurind, acolo unde nu se poate altfel, fluidizarea traficului. Am propus sensuri unice pe strazi mari, ca Palat sau Sf. Lazar, din mai multe motive, unul fiind descongestionarea intersectiei de la Podu Ros (in care intra prea multe strazi). Insa, introducerea acestor sensuri unice trebuie facuta cu respectarea unor conditii, amintite de mine in postarea respectiva. Modelul unor mari orase, ca Brasov, unde sensurile unice fac ca traficul sa mearga bine spre foarte bine, trebuie preluat si adaptat cerintelor locale.
In ce priveste, sensurile unice pe strazi mai mici, de cartier (sau din centru), le consider necesare pentru ca duc la crearea de noi locuri de parcare, dar si pentru ca asigura o mai mare fluenta a circulatiei in zona. Cetateanul de pe aleea Nicolina are toate motivele sa fie suparat. Haosul nu este adus de introducerea sensului unic in acea parte a cartierului, ci de indisciplina soferilor si lipsa Politiei. Prezenta unui agent acolo si ridicarea mai multor permise citeva zile la rind ar face imediat ordine. Ca cei din cartier fac un mic ocol nu cred ca ar trebui sa fie o problema. Sa lasam cu totii (locuitori si autoritati) deoparte comoditatea si sa facem ordine in traficul orasului.
Wednesday, September 30, 2009
Bani si proiecte
Friday, September 25, 2009
Haosul rutier
De aici aflam ca datorita situatiei din trafic scolile isi vor incepe la ore diferite programul.
Nu mi se pare deloc o idee rea. Ba chiar as fi propus si ora 9, pentru scolile care functioneaza intr-un singur schimb. In vest sunt multe scoli ce incep orele la 9. Sigur, ar apare problema celor din clasele mici, cine ii duce la scoala. Insa cred ca s-ar gasi solutii.
Pentru a face putina ordine in trafic, am mai spus, avem la indemina citeva posibilitati:
1. identificarea tuturor locurilor de parcare posibile si amenajarea lor. Introducerea de taxe pe parcare in toata zona centrala, de la Copou la Palat (cu permis special doar pentru locatarii zonei).
2. legat de nr. 1: descurajarea venirii in centru cu masina. Amenzi consistente pentru contravenienti (adica cei ce opresc aiurea). Folosirea adecvata a camerelor video si monitorizarea tuturor intersectiilor.
3. finalizarea de urgenta a santierelor de pe strazile principale.
4. finalizarea santierului de la Hala si introducerea de sensuri unice pe strazile Palat si Sf. Lazar. Finalizarea introducerii de sensuri unice pe majoritatea strazilor secundare din centru si permiterea parcarii pe ambele parti ale acestor strazi (cu taxa amintita).
5. continuarea modernizarii parcului RATP. Atunci cind transportul in comun va reprezenta o alternativa VIABILA, problema aglomeratiei din trafic va incepe sa se rezolve.
6. crearea de culoare unice pentru autobuze pe Bdul Independentei, Pacurari, Nicolina, Primaverii, Tudor V.
7. o mai buna sincronizare a semafoarelor
8. crearea de benzi separate pentru virajul la stinga in multe din intersectiile semaforizate.
9. introducerea de sensuri giratorii in unele zone intens circulate (ex. la intersectia Pacurari cu Sos. Rediu).
10. crearea de piste speciale pentru biciclisti (de la capat Copou pina la pasarela Bucium se poate face lejer un traseu (prin centru), la fel spre Tudor V.) si crearea de locuri speciale pentru parcat bicicleta.
El le tot spun, poate peste ani si ani le vom vedea realizate.
Wednesday, September 23, 2009
Merita?
.jpg)
Monday, September 21, 2009
Turismul si viitorul orasului

Interesant este ca promoveaza orasul Iasi ca un oras turistic (turisti "de peste hotare"!!!), cu toate ca se adreseaza locuitorilor dintr-un cartier muncitoresc, ce nu ofera nimic potentialilor turisti. Panoul face totusi legatura dintre turism si curatenie, idee ce cam lipseste in ziua de azi, cind prin tara ne confruntam cu munti de gunoaie in preajma unor importante obiective naturale sau de patrimoniu.
Despre turism am mai scris aici si aici. Turismul reprezinta pentru multe din marile (si nu numai) orase din vest o importanta sursa de venituri. Iasii au perspectiva din acest punct de vedere, insa avem mult de lucru pentru a atrage turistii. Si nu numai pe cei din tara. O scurta privire pe un important forum de discutii pe teme de calatorie in limba engleza, Trip Advisor, arata ca in tara noastra, Moldova, cu exceptia manastirilor din nord, e cam ocolita de turistii straini.
Cu ce sa ii atragem? Din nou, trebuie un plan si aplicare consecventa:
1. Infrastructura. Fara DRUMURI de acces bune nu vine NIMENI. Sau vine o data si a doua oara nu il mai vedem pe aici. Pentru orasul Iasi accesul spre manastirile Cetatuia si Galata, respectiv Repedea, pentru judet spre man. Dobrovat si Hadimbu, trebuie in mod obligatoriu imbunatatit. Aud/citesc de ani de zile ca se vor reface aceste drumuri (in special ultimele), insa ritmul e prea lent. Infrastructura nu inseamna numai drumuri, ci si INFORMARE. Trebuie instalate puncte/chioscuri de informare turistica in zonele de interes, gara, aeroport, centru, dotate cu harti si ghiduri in mai multe limbi. Trebuie semne pentru ORIENTARE. Pentru centrul orasului, pot fi instalate semne ce sa ghideze turistul pe adevarate trasee, ce sa lege Gradina Botanica si Universitatea din Copou de Palatul Culturii, cu directionare pe traseu spre alte monumente, principale sau secundare (muzee, biserici, case memoriale). In judet, monumentele pot fi anuntate prin panouri de la distanta. Degeaba vezi la 100 km/h ca in dreapta se face un drum spre palatul de la Miclauseni, multi nu opresc si merg mai departe. Daca s-ar afla cu un km mai inainte ca exista un astfel de obiectiv (la fel la Ruginoasa etc), poate palatul ar avea mai multi vizitatori.
2. Investitii. Banii pusi cu cap azi in diverse domenii cu potential turistic pot aduce beneficii maine. Cind se va finaliza restaurarea Palatului Culturii, a Teatrului, Filarmonicii sau a unor biserici, actiune intarziata dar foarte necesara, se vor vedea rezultatele. Acelasi lucru e valabil si pentru oferta hoteliera sau gastronimica. In unele din orasele vizitate prin alte tari am vazut ca primaria a incurajat dezvoltarea pe anumite strazi din centru a unor adevarate retele de restaurante, baruri si terase, ce atrageau ca un magnet turistii. La noi, Piata Unirii de ce nu are terase? Pe str. Lapusneanu mai e loc. As inchide traficului str. 14 decembrie si i-as da o astfel de directie (masinile spre Bdul Independentei pot folosi str. Bratianu, dar deja intram in probleme de gestiune a traficului in centru). Oferta de recreere? Planul pentru Parcul Ciric e bun, la fel pentru Gradina Zoo, insa citi ani vor trece pina le vom vedea gata? O data sau de doua ori pe an orasul poate gazdui un festival (de teatru, moda, muzica). Nu este obligatoriu sa fie muzica simfonica, poate fi si rock (auzeam ceva in acest sens la Ciurbesti), insa trebuie ceva cu mediatizare cel putin la nivel national.
3. Reclama. Reclama e sufletul comertului. Factorii interesati, de la primarie pina la patronii de hoteluri, pensiuni, cluburi se pot uni si promova orasul si pe alte cai. Inclusiv prin reclame la tv. Asa cum Romania vrea sa se promoveze la Euronews, la fel si orasul Iasi isi poate face reclama pe canalele nationale. INSA, ca sa faci reclama trebuie sa ai o parte din problemele ridicate la pct. 1 rezolvate. Orasul Iasi are o oferta turistica culturala si religioasa bogata, insa acest lucru nu inseamna ca potentialii turisti cauta numai biserici si muzee. Sunt si persoane interesate de mall-uri sau cluburi. Si patronii acestora pot fi prinsi in grupul celor interesati, iar oferta comerciala a orasului poate fi si ea adaugata ca element de atractie (mai mult pentru turistii romani).
4. Mai sunt multe de spus, insa time is money.
Thursday, September 17, 2009
Asa da, asa nu, instantanee
Incepem cu... asa da. Insa imaginea nu e din Iasi, ci din Focsani, unde edilii au gasit solutia pentru a impaca si copacii si masinile.

Urmatoarele sunt din Iasi. Celui din imagine nu i-as spune un trotuar, ci... hal de trotuar. Deci... asa nu.

Hal de parcare. Asa nu.

In schimb, asa da (mergea si un marcaj).

Asa nu. Soferii au gasit solutia, insa nu si autoritatile.

Asa da.

S-au demolat garajele. Foarte bine, e mai mult spatiu, insa de ce nu se amenajeaza parcarea? Cu putin asfalt si un marcaj corespunzator, s-ar mai face loc pentru citeva masini. La toamna, noroiul va fi la putere. Asa nu.

Stalpi la dublu? Si nu sunt singurii!!! Iar felul cum a fost carpit trotuarul nu cred ca mai trebuie comentat (un ciment ordinar ce va tine maxim un an). Asa nu.

Wednesday, September 16, 2009
Se poate
Monday, September 14, 2009
Blocada
1. Semafoarele din Podu Ros trebuie putin ajustate, caci la intrarile dinspre Nicolina si Sos. Nationala au fost cozi uriase.
2. La fel cele din Piata Eminescu dinspre Copou, unde intre timp timpii de asteptare au fost lungiti, nu si cei de intrare in intersectie. Coada era la Super Copou.
3. De ce nu se iau masuri impotriva contravenientilor? Camerele de prin oras la ce folosesc? Observ zilnic in intersectii tot felul de nereguli, insa... nu se ia nici o masura.
4. Primaria intarzie sa ia masuri radicale in privinta parcarii, in special in centru si in zonele foarte aglomerate (gen Universitate). AICI trebuie introduse taxe de parcare, nu numai in parcari, ci si pe toate strazile din zona (dupa modelul occidental; cei ce locuiesc in zona pot primi un permis special pentru parcare). Plata parcarii (cu cit mai in centru cu atit mai scumpa) poate i-ar descuraja pe unii sa vina in aceste locuri cu masina chiar si pentru cele mai marunte treburi. Primaria ar trebui sa actioneze acum, pina nu vin alti ani electorali (anul electoral prezidential 2009 nu ar trebui sa aiba relevanta pentru locale). Rezolvarea problemelor de parcare este strins legata de rezolvarea problemelor de trafic. De asemenea, transportul in comun trebuie sa fie prioritar, caci atit timp cit nu este atractiv pentru cetateni nu vom scapa de cosmarul de pe strazi. Si in vestul Europei fiecare familie are o masina (cel putin) si totusi nu vedem haosul de la noi. Oamenii sunt incurajati (prin mijloace de transport in comun moderne, curate, la timp) sau fortati (prin taxe de parcare scumpe in centru) sa mearga si cu altceva decit masina proprie. Nu spun lucruri noi, le-au spus si altii, insa trebuie sa ne punem pe treaba.
5. Trecerea timpului ne costa pe toti.
Thursday, September 3, 2009
Semafoare in Podu Ros2
1. Dupa cum a spus un cititor al Ziarului de Iasi aici (primul de jos), una din probleme este pe Sf. Lazar. Cei ce doresc sa vina in Podu Ros dinspre aceasta strada au mari dificultati. Dupa cum am mai spus si in alta parte, solutia aici este introducerea sensului unic pe strazile Sf. Lazar (spre centru) si Palat (dinspre centru), odata cu finalizarea (speram cit mai rapida) a pasajului de la Hala. In momentul de fata se vede cu ochiul liber ca traficul de pe Sf. Lazar spre Podu Ros mai mult incurca intersectia.
2. Cum grosul traficului vine dupa-amiaza dinspre Palat consider ca nu ar fi rea ideea ca dupa ora 14 semafoarele de pe acea parte sa ofere mai multe secunde masinilor de aici decit celor ce vin dinspre Nicolina/Socola. Nu stiu insa daca pot fi programate sa faca acest lucru, adica un nr. de secunde intre anumite ore si alt numar intre alte ore. Prin alte parti se poate.
3. Oare semaforul pentru cei ce vin dinspre str. Palat nu poate fi sincronizat cu cel pentru pietoni de pe sos. Nicolina? La orele de varf se formeaza cozi la acest din urma semafor (cind e rosu), iar masinile din rind blocheaza accesul celor dinspre Sos. Nationala.
4. O alta problema am observat-o in cazul celor care vin dinspre Tudor Vladimirescu si vor sa intre spre Podu Ros. Ei sunt obligati (nu imi e clar de ce, cred ca din obisnuinta) sa vireze spre stinga pe partea din mijloc a podului si nu pe benzile principale de pe margine. Virind pe mijloc ei trebuie sa dea prioritate pietonilor, intarzie citeva secunde bune, intra pe pod si pina sa revina pe benzile principale, se da verde celor ce vin dinspre Palat si nu mai pot intra in intersectie sau incurca traficul. Prin urmare, cred ca ar trebui desfiintata acea banda de pe mijlocul podului si orientata circulatia vechiculelor ce vor sa vireze stinga spre Nationala/Nicolina/Socola direct pe cele 3 benzi principale.
5. Daca tot s-a pus un semafor pentru pietoni si pe Str. Tutora, alaturi de cel mai vechi de pe Nicolina, oare de ce nu se pune un altul si pe Socola? Stim cu totii ce fel trec pietonii acolo, in frumos sir indian. Instalarea unui semafor pt. pietoni la 50-100 m de intersectie, cu mutarea statiei de autobuz (nu cu mult), ar fi o varianta buna. Trecerile pentru pietoni de la Sos. Nationala si splai nu sunt atit de aglomerate incit sa necesite semafoare, dar Socola merita asa ceva.
Daca s-ar face aceste modificari, cred ca partea de semaforizare a acestei intersectii poate fi considerata aproape gata. Vom vedea insa ce va fi dupa 1 octombrie.
P.S. Nu dureaza mult sa iti dai seama de aceste probleme. O observatie de citeva minute pe teren e suficienta.
Wednesday, September 2, 2009
O solutie simpla
Oare unde se afla solutia pentru astfel de situatii? Sa stam dupa politie pentru a-i amenda pe pacatosi? Sa facem un regulament al parcarilor, dupa cum am mai sugerat? Asa ar fi firesc in orice tara civilizata. Insa cred ca o solutie simpla ar fi mult mai la indemina: mai eficient cred ca ar fi un sticker (un abtibild sau ceva in acest sens) care sa fie aplicat de politia comunitara pe parbrizul celor ce gresesc. Acest sticker ar trebuie sa nu fie usor de dezlipit (dar nici din cele care sa lase urme sau sa dureze ore pentru a scapa de el) si care sa contina un mesaj simplu si la obiect. Ceva de genul: "Ati parcat gresit. Iata felul in care trebuie sa parcati..." si sa aiba unul doua grafice cu modul corect de parcare. Pentru asta ar trebui ca si parcarile sa fie marcate. Daca un sofer va gasi unul, doua astfel de stickere pe parbriz (de preferinta lipite pe parbriz chiar in dreptul soferului), si daca ar sta doua/trei minute sa le dea jos, garantez ca a doua oara nu va mai parca oblic sau blocind mai multe locuri. Ar fi la fel de eficient precum amenda. E o simpla masura de civilizare a soferilor indisciplinati... insa visez frumos. Slabe sanse de aplicare.
Wednesday, August 19, 2009
Inapoi
P.S. Prin primavara sefii de la Citadin se laudau ca urmeaza sa intre in etapele 3 si 4 de lucrari, ce presupuneau asfaltari prin cartiere. Pe ici pe colo s-a facut ceva, insa ma intreb ce se intampla cu strazile mari uitate. Sf. Lazar pe cine asteapta? Iarna?