Astazi Ziarul de Iasi relanseaza problema completarii splaiului drept Bahlui cu o noua strada, intre Podu Ros si Podu de Piatra. Primaria se arata formal interesata, insa, daca va face o astfel de strada, trebuie sa gandeasca foarte bine proiectul.
Sunt convins ca, pe termen mediu si lung, in sectorul amintit de pe malul drept al Bahluiului va apare o strada. Aceasta ar fi corespondenta celei de pe celalalt mal, astfel ca nu o vad altfel (si banuiesc ca asa o vor vedea si cei ce o vor pune in practica) decit ca o strada cu sens unic dinspre Podu de Piatra spre Podu Ros. Soseaua Nationala ar trebui sa ramina ca sens unic dinspre Podu Ros spre Podu de Piatra si ambele strazi ar putea asigura o mai buna parcare pentru numeroasele masini din zona. Din punctul meu de vedere nu ar fi nici o problema ca linia de tramvai sa fie pastrata, reabilitata si plasata pe mijlocul noii strazi. Am putea avea astfel o noua strada, larga, cu 2 benzi si linie de tramvai. Problema cea mare va fi insa la intersectie, caci accesul autoturismelor in Podu Ros va fi dificil, mai dificil decit accesul actual dinspre Sos. Nationala. Ar fi necesar inca un semafor si asta nu va duce decit la o marire a timpilor de asteptare pentru celelalte intrari in intersectie. Ramin la opinia, tratata si in alte postari de pe acest blog, ca trebuie introdus, dupa finalizarea Palas-ului (ce va complica mult lucrurile), sens unic pe Str. Sf. Lazar (spre centru) si Str. Palat (dinspre centru). De asemenea, daca se va amenaja splaiul drept Bahlui, trebuie finalizat si proiectul Bulevardului Cantemir, cu strapungere in Str. Palat si corespondenta cu Sf. Lazar prin str. Sf. Constantin. Prin urmare, toate strazile din zona Podu Ros-Palas trebuie regindite pentru a asigura un trafic cit de cit fluent, altfel, din 2012 ne paste o mare "blocada" rutiera. Imi este teama ca va trece timpul, nu se va face nimic, si exact cu asa ceva ne vom confrunta.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Daca Sf Lazar si Str Palat vor fi sensuri unice, n-ar fi rau sa se faca un sens giratoriu in dreptul BCR, astfel cel care vor sa se intoarca spre centru de pe str Palat sa poata vira fara sa mai aglomereze rondul din Podu Ros.
ReplyDeleteAr fi o idee, insa nu cred ca e spatiu pt. un giratoriu acolo. Chiar si cu acela, cozile tot ar fi prezente. In plus, cu masinile de pe splai ce facem?
ReplyDeletedrumul pe splai bahlui drept trebuie completat cu pasaje subterane in dreptul podului din Podu Ros (si pe un mal si pe altul).
ReplyDeletemai mult de cat atat, gandind in perspectiva, ar trebui ca drumurile de pe splai (stang si drept) sa continue spre vest pana la drumul european flancand raul bahlui.
desfiintarea tramvaiului este una buna daca va fi completata tot cu un transport nepoluant, electric si anume trolebuzul.
pasaje subterane si la pod tudor vladimirescu si pod metalurgie (si pe un mal si pe celalalt) - asigurand un flux continuu pe o directie.
sa auzim numai de bine
in mod firesc, acestea sunt solutiile. Insa daca facerea unui singur pasaj ar dura cit a durat realizarea pasajului de la Hala (ce e pt. pietoni, nu pt. trafic auto!) atunci cred ca putem lua in considerare un orizont de asteptare gen 2030-2040 pt. a avea un splai modern si cu trafic fluent!
ReplyDeleteOricum, realizarea acestei strazi necesita reconfigurarea traficului in zona, pentru ca altfel va fi jale.
P.S. Incerc sa mai intru pe site/ul "Ce recomand Iasiului" si nu merge. L-ati inchis?