Sunday, June 14, 2009

Parcarile, partea 2

Update, 14.06.2009:

1. In oras vedem cu totii multe parcari improvizate. Majoritatea dintre ele sunt potrivite si pentru a fi amenajate de primarie, astfel ca ma intreb de ce nu se face acest lucru?
Iata mai jos o astfel de parcare, din zona (deficitara la acest capitol) Piata Nicolina. Primaria a asfaltat cu totul zona (se puteau lasa citeva spatii pentru copaci, mici alveole, insa nu se vrea), iar locul urma sa fie ocupat cu tarabe. Cum aceasta afacere nu mai e ce a fost, masinile au "invadat" locul. Nu mai bine se prelua aceasta idee si se amenajau/trasau aici mult-cautatele locuri de parcare?
















2. Lateral de Colegiul Racovita am vazut ceea ce trebuie facut in multe locuri din oras. Pentru ca deseori pe spatiul de pe trotuar se bat atit pietonii, cit si soferii, cea mai buna solutie este separarea. Un gard sau citiva stilpi mici pot face aceasta delimitare, in felul in care se vede in fotografie.




















3. Am mai spus si repet: o buna gestionare a spatiului poate duce la identificarea mai multor spatii de parcare. In fotografia de mai jos, din Podu Ros - Sos. Nationala, se poate vedea un frumos gard ce separa de strada un spatiu de cel putin 6 metri latime. Spatiu lasat pietonilor, cu toate ca zona nu e foarte circulata. Aici existau doua variante: ori se punea un gard la 1-1,5 metri de bloc si se lasa un spatiu pt. pietoni si un altul pt. o parcare; 2. se restringea trotuarul si se mai crea o banda de circulatie. Putin mai incolo, in fata magazinului Mercur, masinile urca pe trotuar, cind acesta se poate restringe si delimita in mod clar de restul strazii.




















Update, 4.06.2009:

Am precizat mai jos (in P.S.2) ca voi mentiona si lucrurile bune pe care autoritatile le fac. Citez din newsiasi, ce preia Buna Ziua Iasi, urmatoarea informatie, care vine sa puna in practica cele sustinute si de mine undeva intr-o alta postare. Parcarea in Pacurari se va permite doar paralel cu sensul bulevardului si nu in spic, incurcind circulatia. Speram sa se si puna in practica si sa se dea amenzi celor ce nu respecta. Solutia trebuie extinsa si pe Bdul Alexandru. In ce priveste Bdul Socola, in linii mari noua regula se respecta.

"Reprezentantii primariei nu vor mai permite soferilor sa parcheze in diagonala pe marginea bulevardului Pacurari. In acest sens, in perioada urmatoare vor fi montate indicatoare care sa oblige soferii sa parcheze autovehiculele paralel cu bordura. Masura a fost luata deoarece prin vechiul mod de parcare, circulatia pe a doua banda a fost, de multe ori, impiedicata. "Vor fi aplicate si marcaje pentru a intari noua reglementare. Vom imparti si fluturase pentru a atentiona soferii ca trebuie sa mute masinile pe perioada lucrarilor", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. De ieri, municipalitatea a inceput sa monteze indicatoare, iar de astazi vor fi impartiti fluturasi de atentionare."


Revin cu subiectul parcari (vezi si aici), de data aceasta cu precizari legate de zona centrala (si nu numai). Aici mai multe strazi se prezinta ca drumuri cu sens unic. Trecerea la sensul unic reprezinta o solutie pentru fluidizarea traficului si chiar consider ca si in Iasi se poate face pasul cel mare, anume introducerea sensului unic si pe strazi mai mari (str. Palat, Sf. Lazar, dupa cum am propus). Strazile cu sens unic mai au un avantaj, si anume acela de a permite crearea pe marginile lor a unor locuri de parcare. Exista doua variante:
1. locuri de parcare amenajate pe ambele parti ale strazii, in lung
2. locuri amenajate numai pe o parte, in spic.
Personal consider prima varianta mai buna, caci permite in mod categoric crearea mult mai multor locuri, in conditiile in care zona centrala reprezinta o problema din acest punct de vedere. Nu insa la fel considera si cei ce se ocupa de gestionarea parcarilor din oras. Ca exemplu dau str. ce duce din Fundatie spre Rapa Galbena. Pina mai ieri se putea parca si pe o parte si pe alta a acestei strazi. De o luna, pe o parte s-a interzis oprirea, din motive greu de inteles. Circul foarte des pe aceasta strada si nu am avut niciodata probleme in a trece pe banda ramasa libera in mijloc, suficient de larga chiar si pentru a face manevre pentru parcarea cu spatele. Acum nu mai este posibila decit oprirea pe o banda, fapt ce ii determina pe unii sa ocupe si cel mai marunt loc posibil, incurcind de fapt circulatia (vezi foto). Dupa modernizare, aceasta strada a devenit suficient de larga pentru a permite parcarea pe ambele sale parti.
Faptul ca nu se ia nici o taxa pentru parcare reprezinta inca un avantaj pentru soferi, insa nu stim cit va mai dura situatia. In orice alt oras din lume in aceasta zona s-ar lua taxe. Ca nu sunt alte locuri de parcare se pare ca nu intereseaza pe nimeni. Celelalte parcari din zona sunt ocupate de la primele ore ale diminetii in special de cei ce lucreaza aici (vezi parcarea din spate la Romtelecom). In continuare cred ca solutii exista insa mai trebuie si vointa.

P.S. 1. Sa se inteleaga foarte clar ca postarile mele nu au absolut nici o legatura cu politica si politicienii locali. Ma intereseaza orasul si atit.

P.S. 2. Programul de monitorizare a traficului instalat imi permite sa vad cine si ce urmareste pe acest site (datele disponibile, gen IP sau institutii). Imi face placere sa observ ca si oameni din primarie urmaresc informatiile de aici. Si mai multa placere mi-ar face daca as vedea si efecte. Am mai spus, doresc ca orasul sa mearga bine, opinia cetateanului fiind din aceasta perspectiva foarte importanta. Cum voi vedea lucruri bune facute de autoritati imediat le voi mentiona (precum lucrarile la liniile de tramvai).


3 comments:

  1. In zona s-ar putea amenaja parcarea din spatele chioscurilor de la semaforul de pe Independentei spre Fundatie, chiar inainte de rond. S-ar putea largi si repara, este mult spatiu acolo, dar soferii o evita pentru ca e in stare jalnica.

    ReplyDelete
  2. Sunt curios ce parere ai despre parcarile simple (nu automatizari japoneze) construite pe structuri metalice. Ceva de genul http://www.portapark.co.uk/portapark-video.html dar facute la glorioasele fabrici si uzine din Iasi. Acestea sa fie facute in special in spatele blocurilor turn, in fata la Politehnica, in spate la Moldova, practic oriunde exista acum parcari intinse pe orizontala pe care le-am putea astfel dubla. Desigur in niciun caz in dreptul monumentelor.
    Cred ca un astfel de sistem este muuult mai ieftin decat o parcare subterana (mai ales ca nu trebuie relocate diverse conducte) si constructia lor ar trebui sa fie destul de rapida. Estetic lasa de dorit, insa daca privim la blocurile din jur, nu cred ca ar produce pagube prea multe.

    ReplyDelete
  3. Lucian, zona despre care spui, merita o amenajare. Nu o baga nimeni in seama. Acolo si in multe alte locuri ar merge parcari in genul celor amintite mai sus si de Daniel. Nu le stiam, insa par fiabile si usor de facut. Cel putin, fiind modulare si pentru ca nu necesita mare intretinere si pregatire, merg facute la noi, insa se pare ca astfel de solutii nu intereseaza. Am vazut cum s-au "amenajat" locurile de parcare de pe Bdul Socola. Inainte se parca in spic, acum se parcheaza in lungul bulevardului. E logic ca nu s-au creat mai multe locuri de parcere, dimpotriva.

    ReplyDelete