Largiri de strazi - solutie?
Recent, in acest articol, domnul Mihai Chirica de la Primarie, era citat cu urmatoarele propuneri:
"Mihai Chirica are in plan si mai multe proiecte pentru fluidizarea traficului rutier din zona centrala a orasului. Acesta se gindeste la posibilitatea largirii strazii Palat, prin ingustarea trotuarelor si prin eliminarea liniilor de tramvai, inclusiv de pe bulevardul Anastasie Panu. Chirica ar vrea ca tramvaiele 5 sa nu mai treaca prin Podu Ros, iar intre podul Cantemir si strada Palat sa existe o legatura mai directa decit in prezent."
Trecem peste greselile ziaristului de exprimare de genul "legatura mai directa" (de parca poate exista ceva mai direct decit direct), ne punem intrebarea daca aceste propuneri reprezinta si solutii. Suntem de acord ca in unele zone din oras este nevoie sa largim strazile. Problema este ca nu acolo unde propune domnul Chirica. Ce rezolvam daca largim strada Palat? Mai adaugam o banda care nu va putea intra in marea si complicata intersectie de la Podu Ros. Degeaba vin masinile pe 2 sau 3 benzi in intersectie, caci acolo nu va fi spatiu pentru toate aceste benzi. Inainte de intersectie se va crea un blocaj pentru ca masinile sa "revina in formatie". Problema cea mare credem ca este in si inainte de intersectii. La Podu Ros daca se doreste o largire sa se faca pe caile de acces INAINTE si IN intersectie. Trei exemple:
1. Soseaua Nationala (pina se face accesul pe unde trece acum tram 5, caci va mai dura in actualul ritm de lucru): chiar la intrarea in P. Ros pe partea cu blocul turn s-a tras recent un gard ce nu mai permite parcarea pe trotuar si lasa pietonilor un spatiu de vreo 6 metri latime. Acest spatiu poate fi redus la 2 metri si creata o noua banda de acces.
2. Strada Palat: doar vis-a-vis de BCR se poate crea o banda pentru cei care doresc sa faca dreapta spre Splai.
3. Rondul din mijloc este prea mare. El poate fi miscorat in asa fel incat sa se mai creeze o banda. Sigur, asta ar implica mutarea stilpilor de iluminat, insa acest lucru nu este imposibil. Se poate muta in mijloc si mult-discutatul monument al lui Mihai Viteazul, idee pe care o sustin, caci ar pune in valoare monumentul si ar da culoare intersectiei, ce si-ar putea lua numele de Piata Podu Ros (acesta este numele corect si nu altul, caci e nume cu vechime de peste 200 de ani si nu trebuie schimbat). Stalpii din mijloc pot fi eliminati cu totul (poate lasat unul singur, pt. sustinerea retelei electrice a tramvaiului), statuia urmand sa fie iluminata noaptea si asigurind astfel si lumina pentru zona de mijloc.
Prin largirea Str. Palat s-ar masacra toti teii care au crescut cu greu acolo. Taierea copacilor trebuie f. atent analizata in orice situatie. Avem nevoie de acesti copaci, caci ei sunt plaminul orasului. Putem pati ca in Podu Ros, pe Sos. Nicolina, unde intai s-au cosmetizat copacii vechi, apoi s-au taiat cu totul, s-au pus altii, care... s-au cam uscat. Str. Palat a fost gindita ca o artera de promenada pt. cei care merg sau vin din centru. Nu trebuie masacrata de dragul crearii unei benzi ce se va dovedi inutila. Daca si aceasta banda se va aglomera, ce facem? Mai facem una? Nu putem merge asa la nesfarsit. In vest, exceptind America, orasele nu au de obicei strazi cu mai mult de 2 sau 3 benzi pe sens. Multe din orasele vechi au centre istorice cu strazi inguste, unde largirea este practic imposibila.
Solutiile pentru descongestionarea traficului exista si ele tin de reglementarea stricta a parcarilor si de eficientizarea transportului in comun, la care ne vom referi ulterior pe acest site.
Cit priveste scoaterea tramvaielor si aici se poate discuta. Reprezinta aceasta o solutie? Ca sofer, primul gind ar fi sa spun ca da. Tot ca sofer insa as spune ca, in loc sa stau zeci de minute blocat in trafic, as prefera un transport in comun rapid, curat si civilizat. Toate marile orase europene au tramvaie. Este un mijloc de calatorie ieftin si nepoluant. Cred ca nu trebuie sa ne pripim cu scoaterea liniilor.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment