Saturday, April 24, 2010

Sos. Pacurari - raiul semafoarelor

Nu este zi in care sa nu avem stiri legate de semaforizarile din Pacurari. Ziua si semaforul! Este aberant ce se intampla acolo, se pun semafoare la fiecare colt de strada, ba chiar semafoare si "spinari de magar" in acelasi timp, lucruri nemaintalnite! De ce oare nu stam strimb sa gindim drept:
1. Este adevarat si regretabil ca s-au intamplat accidente pe trecerile de pietoni, insa nu cred ca solutia semaforizarii se impune absolut peste tot. Daca avem soferi indisciplinati, de ce nu punem... camere? La fiecare trecere de pietoni ar trebui instalate camere de supraveghere, ba chiar inca de la intrarea in Iasi ar trebui puse pe margine panouri in care sa se anunte acest lucru, soferul sa stie ca exista supraveghere. Insa daca s-ar pune camere, sa le vedem si la treaba. Sa auzim ca se dau si sanctiuni, ca de astfel de masuri in centru, de pe urma camerelor deja existente acolo, eu unul nu am auzit (ma refer la sanctiuni pe linie de rutiera).
2. Sensuri giratorii. De ce se evita atit de mult aceasta solutie, folosita in toata lumea? Am recomandat aici sa nu se semaforizeze intersectia de la Varianta Rediu, pentru ca nu are rost, dar degeaba. De ce trebuie sa fim comozi? Cel ce vine dinspre Var. Rediu si doreste sa faca stinga nu poate merge 500 m pina la un eventual sens giratoriu Sos. Pacurari/Sos. Rediu si apoi sa revina in oras? Cel ce vine dinspre Canta pe straduta pomenita aici si doreste sa faca stinga nu poate merge de fapt pe... Canta si sa iasa din oras prin pasajul subteran? Nu, se prefera sa se mai puna un semafor.
3. Daca totusi punem semafoare.
3.1. De semafoare cu buton nu s-a auzit? Pe Bdul Tutora s-a pus un semafor pt. pietoni. Nu trece mai nimeni, insa soferii stau si asteapta degeaba. La fel, in Pacurari si in multe alte locuri, de ce nu punem un buton de solicitare trecere?
3.2. Sincronizare! Avem semafoare in linie, de ce nu le sincronizam?
Nu cred ca investitiile in cele de mai sus sunt mari. Cu putin efort bugetar am avea o viata mai usoara, si pietoni si soferi.

Pe Bdul Independentei, probleme similare. Am amintit si aici, din nou fara efect.

4 comments:

  1. cu asa multe semafoare nu mai e necesara nici o pregatire pentru sarbatorile de iarna. autoritatile au deja ghirlandele luminoase :)

    asa .. ca sa mai facem haz de necaz

    ReplyDelete
  2. da, asa este. Sincer nu stiu cine face parte din Comisia de circulatie, insa am impresia ca acei oameni nu au iesit niciodata din tara. Sau, daca au iesit, au cascat gura numai la peisaje.

    ReplyDelete
  3. Sambata seara am fost la Era la expozitia auto si am discutat cu o domnisorica Politist ce reprezenta Politia Rutiera Iasi. Am intrebat-o de ce sunt si limitatoare de viteza (spinari) si semafor la trecerea de pietoni de la Posta Pacurari. Raspunsul: ïn zona aceea au loc multe accidente si nu cred ca se vor scoate acele limitari; Politia Rutiera are grija sa se circule regulamentar.
    Dar de fluidizarea traficului, nu ati auzit?
    Dar oare daca se tot sta la semafoarele de pe Bd. Pacurari, locuitorii din zona nu inghit mai multe noxe? Ba sigur ca DA, dar cui ii pasa.
    Iasiul este cel mai prost mangeriat oras din tara.
    La noi semafor sincron, inseamna ca semafoarele aflate la diferite distante isi schimba culoarea in acelsi timp ca si cum ne-am teleporta.
    Am facut un experiment: am plecat de la trecerea de pietoni Posta Pacurari spre Era, primul la semafor. Am mers cu 60 km/h si cand am ajuns la urmatorul semafor s-a schimbat in fata mea in rosu. Tentatia este sa-l fortezi.

    Pacat de oras si de locuitorii lui. Conducatorii sunt mai prosti ca in Vaslui.

    ReplyDelete
  4. sincer... am inceput sa ocolesc zona Pacurari (mai degraba intru pe Canta), oricum in curind se vor simti si noxele. Dar de, unde nu e cap, vai de picioare!

    ReplyDelete