Tuesday, April 2, 2019

De ce?

Nu mai are rost sa reiau argumentele pe care le-am publicat deja cu privire la pasajul de peste Podul Ros, in lungul splaiului Bahluiului. Problema este certa: propusul pod nu va face decat sa atraga si mai mult trafic, fiind o garantie pentru viitor ca un alt blocaj este asigurat pe strazile Iasului. Nu vrem sa invatam din greseli (gen Octav Bancila, pasaj cu o singura banda pe sens) si preferam sa mergem inainte asa, fara o viziune clara. Personal, consider ca ar trebui identificate alternative pentru principalele iesiri din oras, pentru ca pe aceste sectoare se creaza marile ambuteiaje care sufoca astazi orasul. Urmeaza o serie de intrebari:
De ce nu se largeste Soseaua Nicolina, prelungirea din Valea Adanca si Horpaz? Dacă ”afacerea” este in curtea CJ, de ce nu se initiaza dialogul cu aceasta institutie pentru a rezolva o problema care afecteaza nu numai orasul, ci si judetul?
De ce nu se cauta solutii pentru intrarea de vest a orasului? Practic cei care vin din aceasta directie nu au la dispozitie decat o singura varianta majora, Soseaua Pacurari. Se adauga in plan secund strada Canta, dar aceasta se desprinde la intrarea in oras. Variantele soseaua de centura sau chiar DJ spre Horlesti sunt ocolitoare, fiind folosite de prea putini. In loc de a ingropa bani in acest pasaj inutil, de ce nu se construieste un nou pod peste Bahlui care sa prelungeasca B-dul Dacia spre Carrefour, chiar spre centura? De ce s-a preferat sa se porneasca cu podul de la Arcadia? Acesta are in mod clar o importanta secundara, cel mult va atrage pe un alt traseu oameni din Miroslava/Galata, care poate vor folosi scurtatura pentru a iesi spre Pacurari/Copou. Insa se vor bloca la pasajul Bancila! Intre capat Dacia si Carrefour sunt in linia dreapta 1,8 km, alti 1,8 km adaugandu-se de la Carrefour pana la giratoriul de la Uricani. Stim ca propusa centura usoara ar trebui sa mearga prin zona Cicoarei, insa va sfarsi in strazi inguste, cu o singura banda pe sens, care cu greu pot fi largite. O varianta de preferat ar fi conectarea centurii de Carrefour si capat Dacia. Ca un prim pas, podul peste Bahlui si cei 1,8 km Dacia-Carrefour cu siguranta s-ar incadra la nivel de costuri in suma propusa pentru pasajul de la Podul Ros. Si nici nu ar trebui cine stie ce lucrari de arta, cum presupune acest pasaj, care se va dovedi mai costisitor decat se anunta acum. Pe alte meleaguri, precum la Oradea, se anunta pasaje ambitioase, cu multe benzi, care introduc traficul in subteran si redau orasul pietonilor. Noi preferam sa ii alungam pe sub poduri, si asta chiar si in zone semi-centrale. Nu e un atac la adresa nimanui, intotdeauna m-am aratat deschis si raman adeptul dialogurilor constructive, totusi pare tot mai indepartat momentul in care cei care ne conduc vor urma un plan coerent de urbanism si vor arata o viziune pentru viitor.

P.S. ultima intrebare: De ce nu se atrag fonduri europene pentru astfel de proiecte?


No comments:

Post a Comment