Citesc in Ziarul de Iasi ca edilii intentioneaza sa introduca in sfarsit sensuri unice pe strazile Palat si Sf. Lazar. Inca de acum aproape patru ani am sustinut aceasta varianta si ma bucur ca autoritatile au ajuns in cele din urma la aceeasi concluzie. Am propus si o solutie pentru linia de tramvai, ce ar ramine cu dublu sens pe Str. Palat: separarea liniei ce urca prin niste popici speciali (ideal ar fi sa fie dintr-un material dur, nu ca cei din plastic intalniti prin Bucuresti, ce s-au rupt de mult) [reiau mai jos o fotografie relevanta de la Budapesta]. Acum sa vedem faptele.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Adevarul este ca la nivelul primariei nu exista un serviciu permanent de circulatie rutiera, incadrat cu specialisti adevarati, care sa fie capabili sa gestioneze continuu problemele de trafic. orasele mici au in structura astfel de servicii sau birouri, dar la Iasi, activitatea este condusa dupa ureche de o asa zisa comisie de circulatie, care se intruneste periodic si in fapt avizeaza autorizarea unor beneficiari fara spatiu de parcare. Comisia este "condusa" de un neofit ca fostul Director Tehnic - actual viceprimar. In aceste conditii, cand si cand, se apeleaza la expertiza ilustrului profesor Radu Gaiginschi, care este solicitat probabil mai mult onorific sa-si formuleze o parere pe care edilii o iau sau nu in seama. Se prefera firme de consultanta agreate de cine trebuie, platite cu sume enorme.
ReplyDeletePolitica justa a sensului unic si a sensului giratoriu, a facut din Brasov un oras in care se circula aerisit, modern, fara ambuteiaje in orele de varf, sacrificandu-se in acest scop bulevarde mari, cu 2,3 si 4 benzi. S-a putut astfel crea banda unica pentru urgente si transportul in comun, ceea ce la Iasi, sa recunoastem, acum pare o utopie...Asta, in urma cu circa 15 ani, cind la noi a incremenit timpul.