Citez, printre altele, lucruri spuse si de mine pe aici:
"Domnilor, in ce tara ati vazut astfel de "limitatoare" de viteza pe bulevarde si cai principale? Aceste amenajari sint exclusiv destinate zonelor rezidentiale sau strazilor secundare, unde se limiteaza viteza la 20 mile sau 30 km/h, viteza care insa nu se impune pentru soselele principale. Acolo sint montate uneori calote de 2-3 cm inaltime, ca marcaj vibrator si indicatoare de limitare a vitezei la 30/ 40 mile sau 50/ 60 km/h, camere video/radar semnalizate corespunzator si foarte vizible (nu gri sau camuflaj, eventual), si astfel se rezolva limitarea vitezei prin masuri punctuale, care afecteaza doar pe cel in culpa, bugetul incaseaza amenzi, iar cei corecti isi vad de drum fara sa-si distruga masina
si sa circule numai in frinari si acceleratii, sistem care genereaza poluare fonica si chimica intensa! Ati gindit inainte de a aproba, in unanimitate probabil, ideea dumneavoastra? Ati evaluat impactul? Va imaginati sutele sau miile de camioane si autobuze care traverseaza Iasul zilnic frinind si accelerind la fiecare citeva zeci sau sute de metri?
Incercati sa ginditi traficul si pro auto; dictatura pietonala pe care o impuneti se intoarce tocmai impotriva pietonului, care va suporta mult mai mult zgomot si mai mult aer viciat! Doriti sa ajutati la siguranta pietonului? Nu mai strangulati arterele prin nesfirsite refugii pentru pietoni, pustii in general, instalati semafoare cu buton de cerere pentru pietoni, montati camere video care aduc dovezi pentru amenzi, deci bani la buget, si rezolvati in mod european problema! Da, e mai ieftin pe moment sa faceti dimburi, eventual si santuri de o parte si de alta, dar poate e mai corect sa ginditi masuri eficiente."
No comments:
Post a Comment