Wednesday, January 27, 2010

Parcarea la Geneva

Propunerea mea privind parcarile incepe sa atraga si alti sustinatori. Viceprimarul Gabriel Grigore, dupa cum aflam din Flacara Iasului, sustine ceva foarte asemanator cu ceea ce am propus eu, cu toate ca afirma ca a luat ideea de la Geneva (asemanarile cu ce am scris eu sunt flagrante; nu ma deranjeaza ca nu sunt citat, mai degraba prefer ca solutiile de aici sa fie si aplicate).
La Geneva, situatia nu este foarte diferita, existind trei zone distincte in oras, una unde parcarea este cu desavarsire interzisa (centru), o a doua unde se parcheaza contra-cost pentru o perioada scurta de timp, si o a treia, zona rezidentiala, unde exista un fel de abonamente (macaron), care se platesc, suma diferind in functie de proprietar (persoana fizica sau juridica) [cca. 170 dolari pentru particulari; e mult, insa trebuie sa tinem cont ca e... Geneva]. La postarea precedenta privind parcarile, cineva mi-a atras atentia ca exista orase in lume unde pentru zona rezidentiala nu se plateste nimic (doar se obtine abonamentul, pentru a dovedi ca locuiesti in zona respectiva). De acord, nu am nimic impotriva, insa sustineam impunerea unei taxe modice lunare in ideea de a aduce venituri pentru crearea unor noi locuri de parcare. Oricum, chiar si fara aceasta taxa, o gestionare mai buna a parcarilor din oras ar fi in beneficiul nostru.

2 comments:

  1. (oarecum legat de parcari) in loc sa se monteze acei stalpi pe marginea trotuarului pentru a nu permite masinilor sa treaca, mai bine s-ar monta niste suporti sub forma de "n" de care sa-ti poti lega bicicleta ca in modelul: http://i47.tinypic.com/2ihxhlh.jpg

    ReplyDelete
  2. De acord, insa... care biciclete? Pista de pe Bdul Socola e ocupata de oameni, e chiar periculos sa treci cu bic. pe acolo, dai peste cineva. Iar daca le atragi atentia sunt convins ca devin chiar agresivi (unii). Mai trebuie sa treaca ceva apa pe Bahlui ca sa se intample ceva pe aici.

    ReplyDelete