Dacă este să regret ceva din vechea industrie ieșeană opinia mea merge către Nicolina. Fabrica avea vechime, fiind înființată din 1892 sub denumirea de Atelierele CFR Nicolina, nume păstrat și în primele decenii ale regimului comunist. În 1967 constat că a fost rebotezată Uzina Mecanică Nicolina, pentru ca de prin 1974 să o găsesc în presă sub numele de Întreprinderea Mecanică Nicolina. De la locomotive cu aburi si vagoane (material rulant în general) și-a extins obiectul de activitate spre utilaje de construcții și drumuri, însă nu a reușit să supraviețuiască peisajului economic dezolant de după 1989, dar mai ales corupției și intereselor imobiliare, astfel că a fost falimentată-închisă-lichidată. Într-un fel, ca o ironie a sorții, terenul pe care a fost ridicată fabrica era unul liber, fiind folosit în secolele XVIII-XIX pentru ținerea periodică a iarmarocului de la Iași. După mai bine de un secol de activitate industrială, terenul a revenit la starea inițială, dar probabil nu va sta mult așa, pentru că cine știe ce îngrămădire de blocuri urmează să se ridice aici!
Imagini (prelucrate) din Flacăra Iașului, 1967-1989, asezate in ordine cronologica. La final si cateva din anii 2003-2017, cu finalul trist al fabricii.
No comments:
Post a Comment