Am avut recent ocazia sa (re)analizez mai atent
intersectia din Podu Ros. Nu (mai) sunt adeptul semaforizarii intregii
intersectii, cred ca ar incurca si mai mult lucrurile, datorita faptului ca
sunt multe intrari si ar fi timpi mari de asteptare (cu cozile de rigoare), situatia
actuala este acceptabila, cu mici corecturi ale timpilor. Totusi, o impingere
cu 20 de metri, sugerata si in alta parte, a trecerii de pietoni de pe B-dul
Socola o vad necesara, la fel impingerea cu 10 metri a trecerii dinspre Tutora.
De asemenea, ar fi utila largirea intrarii dinspre Sos. Nationala cu inca o
banda. Linga blocul turn este un trotuar de cca. 6-7 metri, se poate reduce la
3-4 metri si s-ar crea 4 benzi, una de iesire dinspre Podu Ros si trei de
intrare (doua pentru inainte si una pentru dreapta, azi aceasta din urma banda
nefiind nerespectata). De altfel, o privire pe plan arată că banda nou creată
de iesire se continuă firesc cu banda deja existentă în fața fostului magazin Mercur
Mary. S-ar mai reduce din cozile de la orele de virf, care se intind aici pina
la intersectia precedenta, cu B-dul Cantemir. In fine, cred ca nu mai este
acceptabila prezenta oricarei masini parcate in aceasta intersectie, cea mai
mare din Iasi. In fata sediului PNL observ ca s-a eliminat parcarea, mai ramine
un pas, acela de a elimina si masinile parcate in fata magazinelor de la 1001
articole, ceea ce ar facilita virajul dreapta, spre Socola, al celor ce vin
dinspre Nicolina. Incet-incet, se degajeaza intersectia pina la momentul unor
investitii majore, gen subtraversari pentru splaiurile de pa Bahlui. Pina atunci... asteptam cu interes modernizarea splaiului drept, sectorul Podul de Piatra-Podu Ros, si consecintele aferente.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
f. bune idei
ReplyDelete