Presa anunta ca Primaria va demara in sfarsit lucrul la un proiect despre care se vorbeste de cel putin 15 ani: completarea splaiului Bahlui cu o strada circulabila pentru masini pe sectorul Podul de Piatra - Podul Ros, mal drept. Acest lucru, dupa parerea mea, s-ar putea face prin pastrarea liniei de tramvai actuale, situatie pentru care s-au propus si solutii de catre pasionatii de asociatia Prietenii Tramvaiului (o forma actualizata aici). In conditiile in care aceasta solutie nu se poate aplica, propun totusi luarea in considerare a catorva variante, necesare pentru desfasurarea in bune conditii a traficului din zona:
1. transformarea in sens unic Podul de Piatra - Podul Ros a noului sector si in sens Podul Ros - Podul de Piatra a Soselei Nationale (cea din urma isi va pierde din importanta actuala, devenind o strada de legatura pentru cartier).
2. amenajarea unei piste pentru biciclete pe Splai.
3. asigurarea unei benzi pentru locuri de parcare, in special pe sectorul Podul Cantemir - Podul Ros.
4. amenajarea de locuri de parcare (paralel cu sensul de mers) atit pe dreapta, cit si pe stinga Soselei Nationale. Pe ambele strazi este necesar acest lucru datorita faptului ca zona este foarte aglomerata si locurile de parcare actuale nu sunt suficiente.
5. amenajarea aleii din spatele blocurilor C1-C4, paralela cu splaiul pe sectorul Podul Cantemir - Podul Ros, zona de acces pentru masinile de la salubrizare si posibil loc pentru o pista de biciclete sau noi locuri de parcare. Neamenajarea acestei alei ar da un aer deplorabil zonei, aspect prezent azi pentru orice trecator prin zona (aleea este azi din pamint si reprezinta o sursa permanenta de praf si noroi).
6. amenajarea unei strazi de legatura intre Splai Drept si Sos. Nationala prin spatele blocului turn de la Podul Ros. Aceasta ar permite trecerea intre cele doua strazi fara a mai iesi in aglomerata intersectie de la Podu Ros (pentru cei care vor sa ajunga pe Sos. Nationala). Oricum, accesul in intersectie pentru cei ce vin pe Splai va trebui bine gindit si va trebui corelat cu timpii semaforului de la Facultatea de Constructii.
Toate acestea trebuie puse in practica daca dorim sa avem o amenajare adecvata a zonei Cantemir - Podul Ros, altfel facem lucrurile doar pe jumatate. Inteleg ca proiectul se va face din surse proprii, astfel ca Primaria ar putea aloca o mica suplimentare de buget pentru amenajarile propuse. Va fi cu folos!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment