Intors din concediu am constatat ca s-a reluat o practica ce debutase acum cativa ani, dar care incetase brusc, din motive juridice: blocarea rotilor. Pe o strada din apropierea blocului in care locuiesc, s-a trecut la blocarea masinilor ce oprisera pe trotuar, incurcind circulatia pietonilor care, ajung adesea pe... carosabil, alaturi de masini. Masura a dat roade, trotuarul in cauza eliberindu-se ca prin minune, dupa cateva zile de actiune. De altfel, am atras atentia politistului ce actiona in zona pentru a amenda si pe cei ce parcheaza aiurea in... parcare (desi toate autoturismele sunt parcate perpendicular, se gasesc cativa destepti sa traga masina pe diagonala), mi s-a dat dreptate, insa mi s-a spus ca lipseste un indicator care sa arate soferilor cum sa parcheze (!). Prin urmare, in aceasta chestiune, autoritatile ar putea rezolva situatia, "plantind" mai multe indicatoare de acest fel, pe care le-ar putea instala in parcarile mari, pentru a evita situatii precum cea de mai sus. Revenind la blocarea rotilor, consider masura mai buna decit cea a ridicarii masinilor. Si iata de ce:
- in primul rind, banii ar intra direct in bugetul Primariei si nu in buzunarul firmelor de ridicari, ce virau doar o cota parte (mica) orasului
- s-ar evita abuzurile intalnite la ridicari, unde existau multe situatii discutabile
- costurile ar fi mult mai mici, si pentru soferi si pentru Primarie.
Ridicarile ar putea continua, insa doar pentru situatiile de masini care incurca traficul (opriri in intersectii, pe prima banda de circulatie pe bulevardele importante). In rest, blocarea rotilor o vad ca o masura mult mai eficienta.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment