Tuesday, August 21, 2012

Centura orasului Iasi

Inaugurarea centurii orasului, sectiunea de sud, imi ofera ocazia unor reflectii pe aceasta tema. Finalizarea lucrarii reprezinta o reusita, chiar daca una mult intarziata si incompleta. Imi aduc aminte de vizitele succesive ale mai multor premieri, Tariceanu, Boc, de acum intrati in istorie, sau ale ministrilor transporturilor -tot istorie- si de promisiunile respectarii anumitor termene de finalizare, niciodata... respectate. In fine, este bine ca s-a terminat ceva. Acest ceva nu ajuta foarte mult orasul, de vreme ce reprezinta un segment partial din ceea ce ar trebui sa fie centura unui oras.
Principalele neajunsuri ar fi:
- chiar intersectia cu DE 583 este prost gandita. In acel loc ar fi fost bine sa fi fost realizat un sens giratoriu (iar drumul de centura sa nu trimita doar spre Uricani, ca in momentul de fata; trebuie noi indicatoare);
- ceea ce s-a facut acum ar fi o varianta pentru trafic greu, traficul usor urmind sa fie deviat prin oras. Actuala situatie este cu adevarat hilara, caci nu am mai vazut o centura ocolitoare care sa nu... ocoleasca orasul. Aceasta nu se mai numeste centura!
- varianta actuala se sfarseste lamentabil tot in... oras. O data ajuns la DJ 248, soferul nostru este trimis inapoi in Iasi, urmind sa parcurga Sos. Nicolina si B-dul Poitiers, "Drumul hotilor", sau Sos. Bucium, in caz ca doreste sa mearga spre Vaslui! Oare cand va veni o minte luminata, care va lua taurul de coarne si va propune inimaginabilul, adica o sosea care sa continue actuala varianta, de la intersectia cu DJ 248 pina la DN 24, peste Codrii Iasilor, pina undeva la Poieni? Sper ca domnii de la Ministerul Transporturilor sau Directia de Drumuri si Poduri stiu ca o sosea printre dealuri cu altitudine de maxim 450 m nu reprezinta ceva imposibil!
- pentru ca centura sa fie completa, trebuie luata in considerare in imediata perioada si realizarea variantei nord. Dar.. exista deja aceasta varianta! Destul de multi ieseni stiu ca la iesirea din Letcani exista o intersectie ce permite accesul spre stanga pe un drum "strategic" ce duce prin Bogonos si Horlesti la Vanatori (DJ 248B). Cei 16.4 km asigura legatura facila intre DE 583-DJ 282 si iar DE 583. Am folosit aceasta varianta in cateva rinduri si nu este intr-o stare chiar proasta. In loc sa facem planuri pentru o sosea noua (care cine stie cind vor fi puse in aplicare), de ce nu modernizam acest sector de drum (consolidare, asfaltare)? Ar asigura un acces direct si rapid pentru cei ce merg spre Basarabia, numarul lor fiind in crestere, evitindu-se astfel intrarea in oras si aglomerarea traficului deja existent. Ar fi si mult mai ieftin! Poate la Consiliul Judetean citeste cineva!


Vizualizare hartă mărită

2 comments:

  1. Salut, trebuie mentionat ca prin nord va trece (candva, peste 20-30 de ani) autostrada Tg. Mures - Iasi: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=86414088&postcount=249

    Insa pe termen scurt, mi se pare mai importanta mutarea vamii undeva pe traseul centurii. Astfel se va mai elibera zona dintre Pta. Nicolina si Gara Nicolina.

    ReplyDelete
  2. eu zic ca pina vine autostrada (recentul studiu de fezabilitate e o bataie de joc; 9 miliarde de euro?!?), CJ ar putea pune la bataie vreo 2-3 milioane de euro si ar reface acel sector de drum, ar fi foarte util.
    Da, mutarea vamii e obligatorie.

    ReplyDelete