Monday, November 9, 2009

Da si nu

Pina la urma, stradaniile noastre si ale altora, chiar daca doar pe net, au efecte. Comisia de circulatie a realizat ca nu mai merge cu parcarea in spic pe marile bulevarde. Pur si simplu, cu toate ca astfel existau mai multe locuri de parcare, asa nu se mai putea. O banda de circulatie era sugrumata. Citesc aici ca acest lucru nu va mai fi permis. Totusi, pe unele strazi s-a interzis de tot parcarea si nu inteleg de ce. Pe str. Garii sau pe Arcu se putea permite parcarea longitudinala. Doar in apropierea intersectiilor este necesara interdictia, lucru ce poate fi marcat prin indicatoarele aferente si prin actiunea utilajelor de ridicare (in zone de minim 10 m de la intersectie). De ce nu invatam sa gestionam parcarea pe aceste strazi?
In ce priveste instalarea de semafoare pe Splai Bahlui cu Bdul Cantemir si Ghibanescu, nu cred ca este cea mai buna idee. Motivul ar fi ca cele doua intersectii nu pun probleme deosebite, poate doar la orele de virf. Cei ce vin dinspre Sf. Andrei pe Ghibanescu, printre care ma numar des si eu, pot intra pe Splai, mai ales cind este rosu la Podu Ros sau cind trec pietonii. La fel, pentru cei ce vin dinspre Cantemir, pentru a intra pe Splai. Nici semaforul Cantemir/Nationala nu cred ca se justifica, decit la orele 8, 12, 16. In rest, nu sunt probleme (la ora 11, e pustiu). As propune o functionare intermitenta, doar la orele de virf, pentru aceste semafoare. Nici simbata si duminica nu se justifica functionarea acestor semafoare.
In schimb, ar trebui pus un semafor pentru pietoni pe Splai Bahlui, in Podu Ros, in zona parculetului de linga Bis. Lipoveneasca. Acolo, soferii vin dinspre intersectie cu viteza cind au verde si cred ca au prioritate, unii nestiind ca nu exista un semafor si pentru pietoni. Acolo trebuie un semafor.

2 comments:

  1. salutari din nou Laurentiu

    nu crezi ca prea des ne lovim de solutionarea semafoarelor? Chiar e cea mai buna solutie pentru rezolvare si disciplinarea in trafic?

    ce as propune:
    - separarea sensurilor de mers (un squar)
    ca rezultat: limitarea soferilor de depasi neregulamentar, de a intoarce in locuri aglomerate, limitarea vitezei de circulatie prin senzatia de spatiu ingust, evitarea de accidente

    - constructia de spatii de separare a directiilor de mers in intersectii
    ca rezultat: delimitarea clara a directiei, limitarea situatiilor de a dubla/tripla/ cva... a masinilor care intentioneaza sa mearga in aceiasi directie

    - devierea trecerilor pentru pietoni supra/subteran pe traseele aglomerate
    ca rezultat: fluidizarea cirulatiei, evitarea de accidente

    - redesenarea suporturilor pentru semnele de circulatie in intersectii inselatoare (trasare pe asfalt, suport mai lat ca un totem, etc)
    ca rezultat: orientarea soferilor si evitarea situatiilor cand ai senzatia de prioritate si de fapt nimeni nu respecta semnele de circulatie

    - spatiul verde dintre strada si trotuar sa fie la o cota suficient de inalta pentru a stopa parcarea/ stationarea soferilor pe banda 1
    ca rezultat: fluidizarea circulatiei pe banda 1 (toata lumea circula pe banda 2 - si in oras si in exterior - iar banda 1 nu e folosita deloc)

    poate citesc si persoanele cu rol decizie de care tot mai aminteai din cand in cand.

    sa auzim numai de bine!

    ReplyDelete
  2. Buna,
    da, ai dreptate cu semafoarele. De altfel, se forteaza nota in aceasta privinta. Nu zic ca nu am vazut semafoare multe si in alte parti (in SUA intr-un oras de 100 mii loc. erau mai multe decit in Iasi), insa prea sunt puse fara cap la noi. Cele din Cantemir sunt convins ca vor sa le puna ca urmare a accidentului cu pietonii de sapt. trecuta (o fata accidentata pe trecere). Inteleg sa iei masuri insa mai trebuie sa ne si gindim putin inainte. Chiar ieri veneam pe Sos. Nationala si la ora 11.45 nu era nici pic de masina. Pai asa fluidizam noi circulatia, stind degeaba la semafoare? Solutiile tale sunt normale, insa slabe sanse sa le bage cineva in seama. Probabil cind se va preda stafeta, insa...

    ReplyDelete