Acest blog a aparut din necesitatea de a raspunde cu posibile solutii adevaratelor si numeroaselor probleme ale orasului Iasi. Accept orice sugestie (serioasa) pe blog (cele bune vor fi publicate). Prof. univ. Laurentiu Radvan, dr. in specialitatea istorie urbana, UAIC.
Saturday, April 24, 2010
Sos. Pacurari - raiul semafoarelor
1. Este adevarat si regretabil ca s-au intamplat accidente pe trecerile de pietoni, insa nu cred ca solutia semaforizarii se impune absolut peste tot. Daca avem soferi indisciplinati, de ce nu punem... camere? La fiecare trecere de pietoni ar trebui instalate camere de supraveghere, ba chiar inca de la intrarea in Iasi ar trebui puse pe margine panouri in care sa se anunte acest lucru, soferul sa stie ca exista supraveghere. Insa daca s-ar pune camere, sa le vedem si la treaba. Sa auzim ca se dau si sanctiuni, ca de astfel de masuri in centru, de pe urma camerelor deja existente acolo, eu unul nu am auzit (ma refer la sanctiuni pe linie de rutiera).
2. Sensuri giratorii. De ce se evita atit de mult aceasta solutie, folosita in toata lumea? Am recomandat aici sa nu se semaforizeze intersectia de la Varianta Rediu, pentru ca nu are rost, dar degeaba. De ce trebuie sa fim comozi? Cel ce vine dinspre Var. Rediu si doreste sa faca stinga nu poate merge 500 m pina la un eventual sens giratoriu Sos. Pacurari/Sos. Rediu si apoi sa revina in oras? Cel ce vine dinspre Canta pe straduta pomenita aici si doreste sa faca stinga nu poate merge de fapt pe... Canta si sa iasa din oras prin pasajul subteran? Nu, se prefera sa se mai puna un semafor.
3. Daca totusi punem semafoare.
3.1. De semafoare cu buton nu s-a auzit? Pe Bdul Tutora s-a pus un semafor pt. pietoni. Nu trece mai nimeni, insa soferii stau si asteapta degeaba. La fel, in Pacurari si in multe alte locuri, de ce nu punem un buton de solicitare trecere?
3.2. Sincronizare! Avem semafoare in linie, de ce nu le sincronizam?
Nu cred ca investitiile in cele de mai sus sunt mari. Cu putin efort bugetar am avea o viata mai usoara, si pietoni si soferi.
Pe Bdul Independentei, probleme similare. Am amintit si aici, din nou fara efect.
Friday, April 16, 2010
O rusine
Cind se va intelege ca fara istorie degeaba incercam sa facem turism? Ce aratam turistilor sau strainilor ce ne viziteaza orasul, care sunt din ce in ce mai putini? Monumente de 20 de ani in schele? Strazi bombardate si cu cladiri in ruina? Fara o infrastructura turistica minimala? Orasul are ce arata, avem monumente, insa nu in felul in care se prezinta acum. Se pierd fonduri valoroase, venituri, ce ar fi putut fi folosite pentru modernizare!
Locuri de parcare
Iata articolul de azi:
In ultimii ani, Primaria nu a amenajat nici un loc de parcare nou in zona centrala. Desi de doi ani se tot avanseaza termene, cifre si alte promisiuni exacte, strategia edililor in privinta parcarilor poate fi rezumata intr-un singur cuvint: inexistenta. Tot ce face Primaria este sa inlocuiasca garajele vechi din cartiere, unde problema nu e deloc acuta, cu dungi pe asfalt.
Pentru locuri efectiv noi de parcare in centru exista doar planuri pe hirtie, care prind deja mucegai. In locurile centrale in care exista parcari neamenajate, Primaria spune ca nu poate investi: acolo sint si proprietari privati. Cu care insa nu prea a stat la masa negocierilor.