tag:blogger.com,1999:blog-8502701498964536530.post6962375530013063868..comments2023-02-12T13:59:00.029-08:00Comments on Solutii pentru Iasi: Intersectia de la Podu Ros - solutii posibileRadvan Lhttp://www.blogger.com/profile/13445277759603421941noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-8502701498964536530.post-39096563452837244482012-06-09T23:52:05.180-07:002012-06-09T23:52:05.180-07:00In mod cert aveti dreptate. Sunt ignorat de peste ...In mod cert aveti dreptate. Sunt ignorat de peste 12 ani.Totusi, va invirtiti intr-un mediu universitar in care veti putea coagula minti ascutite care sa creeze o presiune pe edili. Mai ales imediat dupa alegeri, se schimba putin compozitia si mai vin oameni noi ce vor dori poate sa schimbe ceva si sa se afirme. Acum este momentul sa intram si noi in lupta. Sa batem cu pumnul in porti ferecate, iar apoi cu pumnul in masa. Iesenii au nevoie de oameni ca noi ! Singuri, suntem putini, uniti vom fi multi !Gabriel Mihailahttps://www.blogger.com/profile/08073004241986627001noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8502701498964536530.post-39735124087830212922012-06-08T09:22:28.868-07:002012-06-08T09:22:28.868-07:00La un moment dat, m-am gindit la asa ceva, insa am...La un moment dat, m-am gindit la asa ceva, insa am ezitat, din motive de... neincredere. Probabil nu vom fi bagati in seama, solutiile noastre ar fi prea ieftine, unii prefera varianta scump si prost.Radvan Lhttps://www.blogger.com/profile/13445277759603421941noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8502701498964536530.post-62950435110109132262012-06-07T23:40:31.344-07:002012-06-07T23:40:31.344-07:00Desigur, orice propunere are argumente pro si cont...Desigur, orice propunere are argumente pro si contra. Ar fi excelent daca - la sugestia dvs. cu o mediatizare corespunzatoare - sa se adune sub egida primariei specialisti din mai multe domenii, care sa functioneze ca un " consiliu al inteleptilor" si care sa ofere solutii reale si viabile edililor - indiferent de culoarea lor politica. Abia atunci orasul s-ar putea dezvolta eficient si sanatos.Gabriel Mihailahttps://www.blogger.com/profile/08073004241986627001noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8502701498964536530.post-91181296184709746882012-06-06T00:24:53.542-07:002012-06-06T00:24:53.542-07:00Personal, nu sunt de acord sa cream pasarele in sp...Personal, nu sunt de acord sa cream pasarele in spatii urbane intens locuite, cum este si Podu Ros. De altfel, precum probabil stiti, tendinta mondiala este de "a scoate autostrazile din oras" (nu e cazul la noi, incadrez simbolic pasarela la genul acesta de lucrari), astfel ca mai degraba as prefera varianta sub-pamint. Varianta cu crearea unor sub-treceri pentru splaiuri mi se pare buna, cu asfaltarea splaiului drept, apoi introducerea sensului unic pe Sf Lazar si Palat, dupa cum am propus de acum 4 ani. Adaugam taierea strapungerii bdul Cantemir-str. Palat si tot ar fi ceva. Oricum ar fi aici, noi aici fantazam, caci autoritatile mi se pare ca bat pasul pe loc pe orice varianta! Anii tot trec...Radvan Lhttps://www.blogger.com/profile/13445277759603421941noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8502701498964536530.post-40504064092504935372012-06-04T07:43:21.763-07:002012-06-04T07:43:21.763-07:00PODU ROŞ
Am avut ca tema la proiectul de diploma ...PODU ROŞ<br /><br />Am avut ca tema la proiectul de diploma (acum vreo 40 de ani), o idee foarte interesantă, care m-i se pare de actualitate şi astăzi.<br />Am studiat pentru proiect soluţii date de un concern japonez, care avea construite - cu tilu de inventar propriu - cîteva poduri mobile de şosea, ce în principiu erau executate uzinat, în module şi erau menite să asigure descongestionarea provizorie – temporară – a unor noduri rutiere, pe timpul desfăşurării unor lucrări de modernizare.<br />Adică, firma a montat la Birmingham spre exemplu, un pod – pasaj provizoriu de cca 700 m lungime, pe piloni din ţeavă metalică montaţi în pahare din beton armat executate la nivelul trotuarelor laterale, pe care se aşezau platelaje metalice modulate, peste care erau îmbinate perfect panouri din beton precomprimat. Rosturile de îmbinare erau realizate din aparate speciale, scurgera apelor era rezolvată din construcţie, iar dedesupt, se lucra de zor pe şantierul care asigura execuţia unei staţii de metrou.<br />Pasajul s-a montat în exact 172 de ore…<br />După execuţia staţiei, s-a revenit la normal, iar pasajul s-a mutat în altă ţară.<br />Am putea executa un pasaj asemănător – definitiv – din zona BCR pînă pe str. Nicolina, peste actualul sens giratoriu şi am descongestiona enorm zona – eventual cu 1-2 bretele de racordare pe alte direcţii…<br />Desigur, cu proiectanţi serioşi, licitaţie internaţională şi fonduri UE!Gabriel Mihailahttps://www.blogger.com/profile/08073004241986627001noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8502701498964536530.post-84903938928191087302009-01-09T07:06:00.000-08:002009-01-09T07:06:00.000-08:00Multumesc pt raspuns. Pd. Ros e doar un exemplu, m...Multumesc pt raspuns. Pd. Ros e doar un exemplu, mai mult ca sigur mai sunt intersectii de genul acesta prin oras. <BR/><BR/><BR/>Legat tot de Pd. Ros nu ai mentionat un lucru: <B>pietonii</B>. Si ei trebuie sa traverseze candva. Daca de exemplu ei ar avea verde cand sensul de intrare in rond are rosu, tot exista riscul de a incurca masinile care vor sa iasa din rond.<BR/><BR/>Ideal ar fi un pasaj subteran pt ei. Dar o solutie mai ieftina nu exista? De exemplu (avand intersectia in forma actuala) sa fie construite insule intre sensuri. Cand sensul de intrare in rond are rosu, pietonii au verde intre insula si trotuarul de langa acel sens. Iar timp de 10 secunde, o data la fiecare xx secunde, toate trecerile peste sensul de iesire din rond sa aiba verde (semaforul pt aceste treceri ar putea fi cu buton, astfel daca nu e nimeni care vrea sa traverseze sensul de iesire, nu are rost sa fie semaforul pe rosu).<BR/><BR/><BR/>Daniel.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8502701498964536530.post-40975285465706715482009-01-09T03:29:00.000-08:002009-01-09T03:29:00.000-08:00Daniel, iti raspun aici: Problema pusa de tine e i...Daniel, iti raspun aici: Problema pusa de tine e intemeiata. La orele de varf masinile care urmeaza sa vireze la stanga la piciorul pasarelei CUG incurca mult traficul. De altfel probleme asemanatoare sunt in mai multe intersectii, vezi si Socola / N. Iorga, de linga Piata Nicolina. O varianta acceptabila, dupa parerea mea, este cea propusa de tine. Ea se aplica insa numai celor ce doresc sa faca stinga venind dinspre CUG. Ce facem insa cu cei care doresc sa vireze la stanga venind dinspre centru? Acestia chiar nu au cum sa intre in cartier, caci nu este o alta intrare (exceptind una minuscula linga Piata Nicolina). A doua varianta ar fi cea din alte orase si anume stabilirea de timpi separati la semafor pt. cei ce vireaza la stinga. Asta insa ar face ca durata de asteptare la semafor sa fie mai mare. In concluzie, un compromis intre situatia actuala si cea propusa de tine cred ca este posibil.Radvan Lhttps://www.blogger.com/profile/13445277759603421941noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8502701498964536530.post-11298325316710997002009-01-09T03:23:00.000-08:002009-01-09T03:23:00.000-08:00Postez si aici, pentru ca se potriveste mai bine, ...Postez si aici, pentru ca se potriveste mai bine, un comentariu facut de Daniel: Sunt interesat de cam ce crede lumea despre eliminarea virajelor la stanga.<BR/>De exemplu, pe traseul Nicolina - Pd. Ros, imediat dupa pasarela, exista o intersectie a Sos. Nicolina cu Aleea Rozelor (harta pe www.primaria-iasi.ro ). Multe masini care vin dinspre CUG/Nicolina si vor sa mearga spre Lic. Cantemir asteapta sa faca virajul la stanga blocand astfel o banda din cele 2 de pe sensul spre Pd. Ros.<BR/><BR/>Solutia vazuta de mine este interzicerea virajului la stanga pt masinile ce vin dinspre Nicolina si vor sa intre pe Aleea Rozelor. In schimb, acestea pot cobori de pe pasarela prin dreptul Bazarului (facand dreapta), apoi fac iar dreapta pe Bvd. Nicolae Iorga, apoi iar dreapta pe Bvd. Cantemir, apoi iar dreapta si ajung la Lic. Cantemir.<BR/>Desigur, ideea mea nu e perfecta deoarece mai ramane problema masinilor care vin dinspre Pd. Ros si vor sa faca stanga spre Lic. Racovita in aceeasi intersectie, insa eliminand chiar si un viraj la stanga din cele 2, sensul dinspre Nicolina ar trebui sa se elibereze mai rapid dand mai multe sanse celor ce vireaza stanga spre Racovita in prezent. DanielRadvan Lhttps://www.blogger.com/profile/13445277759603421941noreply@blogger.com